Art

Bieganie a kształtowanie sylwetki

26.03.2015
Bieganie a kształtowanie sylwetki

Bieganie to bardzo popularny trening kardio, który można przeprowadzać na wiele sposobów. Dla wielu osób bieganie stało się sposobem na życie. Jest to bardzo dobra forma sportu, która wzmacnia naszą wytrzymałość, poprawia kondycję i korzystnie wpływa na zdrowie. Jednak bieganie powinno iść w parze z treningiem siłowym, który znacznie poprawi wyniki w bieganiu, a także pomoże osiągnąć lepszą figurę.   Długie i wolne biegi nie będą szczególnie wpływały na budowanie masy mięśniowej, jednak po kilku miesiącach regularnego trenowania widać różnice w budowie ciała. Bieganie ujędrnia i wysmukla ciało. Warto jednak uzupełnić treningi biegowe innymi ćwiczeniami. Można wybrać się na siłownię, lub wykonać kilka serii ćwiczeń wzmacniających w domu. Partie, na które szczególnie warto zwrócić uwagę to mięśnie kończyn dolnych, a konkretnie mięśnie przywodzicieli i odwodziciele uda, a także mięśnie pośladkowe. Trening można wykonać z obciążeniem, co dodatkowo wzmocni ich efekt. Kolejnym ważnym i mocnym mięśniem jest czworogłowy uda, główny prostownik stawu kolanowego. Można wzmacniać go przez przysiady np. na jednej nodze, a także wypady nóg, z obciążeniem lub bez. Dla zachowania równowagi mięśniowej konieczne są również mięśnia dwugłowego uda, który znajduje się w tylnej partii mięśni uda. Mocne mięśnie brzucha są istotne dla dachowania prostej i zdrowej postawy, dlatego należy o nich pamiętać.   Ćwiczenia siłowe pomogą w szybszych w bardziej efektywnych treningach, jednak ważne są także urozmaicone treningi biegowe. Warto zapoznać się z terminami skipy, podbiegi, wieloskoki i inne. Postaw na urozmaicone treningi w różnym tempie i na różnym dystansie. Biegi interwałowe znacznie poprawiają możliwości biegaczy, warto wykonywać je co najmniej raz w tygodniu. Taki trening wzmacnia serce, poprawia kondycję i pozwala spalać o wiele więcej kalorii niż inne treningi. Trening interwałowy polega zmiennej intensywności treningu. Wiele osób uważa, że to rodzaj wysiłku zarezerwowany tylko dla zaawansowanych, a to nieprawda. Interwały może stosować każdy, wystarczy jedynie odpowiednio dobrać intensywność. Początkujący mogą na zmianę maszerować i truchtać, a zaawansowani  biegać w  średnim tempie, na zmianę ze sprintem. Trening interwałowy to duży wysiłek, więc nie powinien trwać dłużej niż 20-25 minut. Można też wykonać go w krótszym czasie od 8 do 12 minut. Może być dobrym rozwiązaniem w dni, kiedy brakuje czasu na trening.   Autorka: Daria Występek  

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Jak zapobiegać zakwaszeniu organizmu?

25.03.2015
Jak zapobiegać zakwaszeniu organizmu?

Żyjąc szybko, jedząc w biegu i nie zdrowo jesteśmy narażeni na zakwaszenie organizmu. To problem wielu osób, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę jego poważnych konsekwencji.

Równowaga kwasowo-zasadowa organizmu jest niezbędna dla zachowania dobrego zdrowia i samopoczucia. Niestety zdecydowana większość społeczeństwa ma zakwaszony organizm. Sprzyja temu dieta złożona z wielu przetworzonych produktów, tłuszczów zwierzęcych, wielu konserwantów, a także używek. Nie bez znaczenie pozostają też leki, środki chemiczne, a nawet kosmetyki. Stres jest kolejnym czynnikiem zakwaszającym. Na szczęście problem ten można zniwelować zmieniając styl życia i sposób odżywiania.

 

Jak rozpoznać zakwaszenie?

Można w tym celu zrobić badania krwi, metabolizmu lub wykonać prosty test dostępny w aptece i sprawdzić pH moczu. Warto także obserwować swoje ciało. Pod wpływem zakwaszenia nawet szczupłe kobiety są jakby opuchnięte, można zaobserwować to szczególnie w okolicy brzucha, ramion , ud i pośladków. Cellulit także jest oznaką zakwaszenia organizmu, podobnie jak obrzęki pod oczami i zły stan skóry. U mężczyzn zakwaszenie objawia się głównie wypadaniem włosów oraz silnym poceniem.

Jak zapobiegać zakwaszeniu organizmu?


  1. Odstaw lub ogranicz używki- alkoholu, kawy, czarnej herbaty, białej mąki, cukru, a także ogranicz leki przeciwbólowe.

  2. Uprawiaj sport regularnie, a po wysiłku uzupełniaj minerały odpowiednio skomponowanymi posiłkami.

  3. Wspomagaj się kąpielami w solach zasadowych.

  4. Wybieraj naturalne wody źródlane, albo wodę filtrowaną, która pomaga utrzymać zasadowość krwi.

  5. Wybieraj kosmetyki naturalne z zasadowym pH, które jest naturalne dla skóry.

  6. Zmniejsz ilość spożywanego nabiału i mięsa, to one najbardziej zakwaszają. Jeśli nie możesz z nich zrezygnować spożywaj je zawsze z dużą ilością warzyw i owoców, które pomagają zneutralizować szkodliwe pH.


 

Kiedy już uporamy się z problemem zakwaszenia, warto świadomie podejść do sposobu odżywiania i starać się nie doprowadzać więcej do takiego stanu. Po kuracji odkwaszającej organizm ma więcej energii, jest zdrowszy i bardzo wydolny. Wpływa to także na samopoczucie i wygląd zewnętrzny, skóra jest w dobrej kondycji, jest wypoczęta i promienna. Warto sprawdzić czy dotyczy nas ten problem i postarać się zareagować w porę zanim zakwaszenie przejdzie w inne bardziej niebezpieczne dolegliwości.

 

Autor: Daria Występek

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Masaż lomi-lomi

22.03.2015
Masaż lomi-lomi

Masaże egzotyczne są bardzo popularne i chętnie wprowadzane do oferty w wielu gabinetach. Cieszą się dużą popularnością. Na szczególna uwagę zasługują metody polinezyjskie, które obejmują wiele technik pracy z ciałem.

Styl masażu lomi lomi praktykowany jest na niskim stole, a techniki masażu wykonywane są głównie za pomocą przedramion. Dłonie używane są głównie w celu diagnozowania i wykańczania ruchów. W czasie masażu wykorzystuje się specjalnie dobraną mieszankę aromatycznych olejów, które dobiera się odpowiednio do dolegliwości.

Na początku wykonywany jest masaż pleców i nóg, ponieważ właśnie tam najczęściej gromadzi się najwięcej napięć i stresu. W tradycji polinezyjskiej mówi się, że plecy odpowiadają przyszłości, są tym, czego nie widzimy. Z kolei przód ciała odpowiada przeszłości.

Wykonywane ruchy i techniki są płynne i głębokie. Masaż obejmuje całe ciało, masowane są kończyny, tułów, twarz i głowa. Ważnym elementem są też rotacje wykonywane w odcinku szyjnym kręgosłupa, a także na dużych stawach. W oryginalnym hawajskim masażu terapeuta wykonuje specjalny taniec wokół stołu, na którym leży masowana osoba. Muzyka i taniec przynoszą ulgę masażyście, który może dzięki temu pracować wiele godzin. Nie bez znaczenia jest też sceneria w jakiej wykonuje się masaż. Gabinety są ozdobione kwiatami i pełne kolorów, co tworzy wyjątkową atmosferę. Często zabiegi wykonywane są przez dwóch terapeutów.

Bogactwo masaży polinezyjskich kryje się w ich prostocie, która zostawia wiele możliwości przeprowadzenia tego zabiegu masażyście. Masażysta jest skoncentrowany i uważny, gotowy na reagowanie na sygnały płynące z ciała masowanego, a techniki dobierane są tak, żeby były jak najbardziej skuteczne.To wyjątkowy sposób pracy z ciałem, pozwala oczyścić ciało, a także umysł. Często w czasie zabiegu uzewnętrzniają się procesy minionych traum i  problemów. Każdy reaguje inaczej, dlatego ważne jest dostosowanie technik indywidualnie do każdego pacjenta.

Masaż lomi-lomi jest bardzo popularny w Europie i na świecie. Jest też praktykowany w wielu miejscach w Polsce. Warto przekonać się o jego właściwościach terapeutycznych. To masaż, który wpływa na stan fizyczny, a także psychiczny. Taki masaż często nazywany jest ceremonią. Poza działaniem terapeutycznym jak każdy masaż lomi- lomi działa odprężająco na organizm, usprawnia krążenie i działa kojąco na układ nerwowy.

Autorka: Daria Występek

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Copyright ©2019 RankingLekarzy.pl

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się