Art

Jak kobieta aktywna ruchowo powinna dbać o biust?

27.07.2017
Jak kobieta aktywna ruchowo powinna dbać o biust?

Biust to bardzo wrażliwa część ciała kobiety. Podczas aktywności fizycznej zostaje wprawiany w ruch, który jest często silny i intensywny. Piersi ulegają zatem zniekształceniu. Nie jest to jednak powód, aby zrezygnować z uprawiania ulubionej dyscypliny sportowej. Należy tylko zadbać o komfort i bezpieczeństwo biustu.

Bardzo ważną kwestią jest dobór odpowiedniego stanika. Przede wszystkim należy udać się do specjalistki, czyli brafitterki która pomoże wybrać najbardziej odpowiedni. Brafitting polega na prawidłowym dopasowaniu biustonosza. Liczy się rozmiar piersi oraz komfort podczas wykonywania ćwiczeń, biegu itp.  

Odpowiedni biustonosz powinien oczywiście być przeznaczony do aktywności ruchowej. Najlepiej jeśli jest pozbawiony szwów. Te podczas ruchu mogą obcierać ciało kobiety, tworzyć ranki i powodować ból, co po pewnym czasie spowoduje, że trening będzie niemożliwy do wykonania i nieefektywny. Dopasowanie musi uwzględniać intensywny ruch podczas treningu. Ważną kwestią jest także odpowiedni materiał. Biustonosz powinien być wykonany z tkaniny zapewniającej termoaktywność. Oddychający materiał pozwoli na odprowadzenie wilgoci na zewnątrz i da kobiecie właściwy komfort.

Biustonosz powinien stabilizować piersi. Ma spełniać rolę amortyzatora, a także ograniczać ich ruch do minimum.  

Istotne jest także dbanie o biust, czyli odpowiednia pielęgnacja. Trenując daną dyscyplinę sportu staramy się wzmacniać mięśnie oraz stawy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że od wszystkich partii naszego ciała zależy powodzenie. Tak samo jest z biustem. Należy o niego dbać, żeby wytrzymał trudy treningu oraz nadal był jędrny. W tym celu warto stosować masaże za pomocą pilingu. Dzięki temu skóra na piersiach będzie gładka i odpowiednio ukrwiona. Automasaże pozwolą też na sprawdzenie, czy nie tworzą się jakieś guzki lub czy nie ma innych niepokojących zmian. Warto stosować okrężne ruchy, aby piersi były właściwie stymulowane. Trzeba też zadbać o kosmetykę biustu. Dobrze jest nakładać na piersi nawilżające i odświeżające balsamy. Dzięki temu skóra będzie bardziej elastyczna i odżywiona.

 

Jarosław Cieśla   

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Kinezyterapia, czyli ruch to zdrowie

25.07.2017
Kinezyterapia, czyli ruch to zdrowie

Podczas rehabilitacji bardzo dobre efekty daje stymulowanie mięśni oraz stawów. Ma to na celu poprawianie sprawności organizmu oraz przywrócenie właściwej ruchomości stawów. Takie leczenie ruchem określa się jako kinezyterapia. Oczywiście ćwiczenia są odpowiednio dozowane w zależności od możliwości danej osoby.

Kinezyterapia doskonale sprawdza się u dzieci z wadami postawy. Ma na celu wzmocnić mięsnie, wyrobić prawidłowe nawyki w celu utrzymania właściwej postawy, nauczyć odpowiedniego oddychania.
Kinezyterapię stosuje się dla osób, które uskarżają się na bóle w stawach. Jest też bardzo dobrą metodą wpływającą na poprawę ogólnej kondycji i sprawności. Odpowiednie ćwiczenia pozwalają również poprawić wydolność i krążenie u osób z zaburzeniami układu oddechowego i problemami z sercem.

Ćwiczenia są wykonywane często przy udziale fizjoterapeuty. Czasami ogranicza się on tylko do korygowania błędów, jednak w niektórych przypadkach również pomaga. Ćwiczenia często wykonuje się za pomocą specjalnych mechanicznych urządzeń.

Kinezyterapia jest zalecana przy notorycznych bólach kręgosłupa oraz w przypadku chorób reumaidalnych. Taka gimnastyka ruchowa sprawdza się u osób po zawałach i udarach mózgu. Ruch ma na celu pobudzenie różnych narządów do prawidłowego funkcjonowania. Ćwiczenia ruchowe nie wykonuje się tylko dla wzmocnienia mięsni, czy też lepszej kondycji. Kinezyterapię stosuje się np. do poprawy pracy wątroby, a także żołądka. Dzięki ćwiczeniom człowiek minimalizuje ryzyko pojawienia się różnych infekcji w nerkach, drogach moczowych i jelitach. Sprawniej działający układ pokarmowy oznacza lepsze samopoczucie i brak występowania niektórych schorzeń.     

Rodzaje ćwiczeń przy leczeniu ruchem ustala specjalista, który wszystko koordynuje. To on dostosowuje do pacjenta dane ćwiczenia oraz intensywność ich wykonania. Niektórym osobom odradza się stosowania kinezyterapii. Tak jest w przypadkach występowania stanów gorączkowych, jak też przy bardzo silnym przebiegu chorób układu krążenia oraz oddechowego. Nie powinno się stosować ćwiczeń jeśli ktoś ma ostre stany zapalne stawów, mięśni, a także kości.   

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Skuteczne domowe sposoby na chore zatoki

24.07.2017
Skuteczne domowe sposoby na chore zatoki

Zapalenie zatok to bardzo niekomfortowe schorzenie. Ból jest odczuwalny w okolicach nasady nosa, ale jakby tego było mało promieniuje również na czoło. Człowiek w takiej sytuacji ma ochotę tylko leżeć. Trudno jest mu się skupić na wykonywaniu obowiązków w pracy, czy też zwykłych domowych czynnościach. Jak więc sobie radzić przy chorych zatokach?

Inhalacje

Starym i sprawdzonym zwyczajem zaczerpniętym z medycyny ludowej są ziołowe inhalacje. Do niedużej miski należy wsypać zioła. Najlepiej jeśli jest to rumianek, a może też być  macierzanka. Można także skorzystać z olejku sporządzonego z eukaliptusa. Zioła należy zalać wrzątkiem, a następnie wdychać unoszące się nad miską opary. Głowę i całą miskę należy zakryć ręcznikiem. Robi się tak dlatego, gdyż opary powinny być kierowane właśnie na nozdrza. Należy wykonywać głębokie wdechy. Cały zabieg powinien trwać ok. 15 minut i być powtarzany 2-3 razy dziennie, aż do momentu ustania objawów.
Dobrym sposobem jest też wdychanie oparów po rozkrojonym czosnku oraz cebuli. Jednak w tych przypadkach czas inhalacji powinien być krótszy i zakończyć się w przypadku łzawienia oczu. 

 Okłady

Bardzo dobrym sposobem na ból zatok są różnego rodzaju kompresy. Przygotowując je można np. wykorzystać sól jodowo-bromową, a także groch, który należy podgrzać w piekarniku do 60 st. C. Potem robimy z tego kompres. Groch i sól należy zawinąć w bawełniany materiał i położyć na obolałe czoło. Można też podgrzać samą sól jodowo-bromową i po zawinięciu w jakąś ściereczkę lub wsypaniu do woreczka, zrobić z niej okład. 

Maści rozgrzewające

Maści na rozgrzanie są skuteczne w działaniu. Ich wadą jest jednak, to że po pewnym czasie możemy odczuwać pieczenie posmarowanych fragmentów skóry. Mogą też powodować łzawienie oczu. Bardzo dobrze sprawdzają się maści z jałowca, kamfory oraz eukaliptusa. Należy je rozprowadzać wmasowując maść w okolice skroni i czoła. Należy przy tym uważać, aby substancja ta nie dostała się bezpośrednio do oczu.

Napary

Warto również przyjmować doustnie napary z owoców. Taki eliksir skutecznie rozgrzeje organizm, a jednocześnie spowoduje udrożnienie błony śluzowej. Do przygotowania napoju można użyć suszone maliny, dziką różę i kwiaty lipy, które następnie zalewa się wrzątkiem. Do smaku można dodać karob lub miód. Należy zaczekać, aż napar nie będzie zbyt gorący i jeszcze ciepły można podawać choremu.

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się