Art

Korzyści wynikające z praktyki mentalnych form ruchu

04.10.2016
Korzyści wynikające z praktyki mentalnych form ruchu

Joga i pilates mają coraz więcej zwolenników. Te mentalne formy ruchu z pozoru są spokojne, trening na macie potrafi dać niezły wycisk. Jakie są główne korzyści, które możemy zauważyć trenując regularnie?

 

Wyrównanie asymetrii ciała

Brak odpowiedniego napięcie mięśniowego to duży problem u wielu ludzi, także u aktywnych ruchowo, a nawet sportowców. Brak symetrii to problem całościowy, który może dawać liczne objawy. Głównie są to bóle przeciążeniowe, wynikające z dużego przeciążenie jednej ze stron. Zarówno joga jak i pilates wyrównują różnice w napięciu mięśniowym. Wszystkie ćwiczenie wykonywane są symetrycznie i sprawiają, że ciało harmonijnie się rozwija.

 

Normalizacja napięcia mięśniowego

Zestresowany organizm ma tendencje do nadmiernego napięcia mięśniowego. Odpowiednio dobrane formy ćwiczeń potrafią skutecznie rozluźnić i zmniejszyć napięcie. Bardzo ważną rolę odgrywa też synchronizacja ruchu z oddechem. W tym wypadku mentalne formy ruchu są wyjątkowe.

 

Wydłużenie włókien mięśniowych

Dzięki temu ciało odzyskuje możliwość ruchu w pełnym zakresie i zwiększa swoje możliwości. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia kontuzji i jest bardzo istotne dla osób z przewlekłymi bólami kręgosłupa.

 

Poprawa zakresu ruchomości

Przykurczone mięśnie to problem coraz większej grupy osób prowadzących siedzący tryb życia. Gibkość i elastyczność ulega znacznemu pogorszeniu, cierpią na tym mięśnie, ścięgna, a także stawy. Prawidłowy zakres ruchomości to podstawa w zachowaniu odpowiedniej aktywności i dobrej jakości życia. Warto zadbać o ten aspekt.

 

Poprawa ruchomości i odżywienia stawów

W czasie zajęć jogi i pilatesa, mobilizowane są wszystkie stawy, dzięki czemu są prawidłowo odżywione. Zapobiega to chorobom zwyrodnieniowym i pomaga wyleczyć bóle stawów. Poprawia to także ruchomość, także stawów kręgosłupa.

Dzięki ćwiczeniom aktywującym mięśnie głębokie ćwiczenia mino spokojnego przebiegu mają ogromny wpływ na postawę i zachowanie prawidłowej sylwetki w ciągu dnia.

 

Daria Występek

 

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Uwaga na kleszcze

03.10.2016
Uwaga na kleszcze

Temat kleszczy na wiosnę pojawia się co roku, są groźne i mogą wywołać różne choroby. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie kilku zasad, które mogą uratować twoje zdrowie. O czy warto pamiętać?

 

Ubieraj się w jasne kolory i zadbaj o szczegóły

Wychodząc do lasu pamiętaj, że jasne kolory odstraszają kleszcze. Warto mieć to na uwadze, tym bardziej, że na jasnych ubraniach o wiele łatwiej możesz dostrzec czarne robaczki.

Ponadto noś ubrania przylegające do ciała. Legginsy, obcisłe spodnie, skarpety. Im mniej odsłoniętej powierzchni ciała tym lepiej. Zawracaj na to uwagę kiedy jesteś w lesie, to bardzo istotne.

 

Używaj środków odstraszających

Szczególnie w terenach, gdzie występuje dużo kleszczy. Preparat rozpylaj na skórze i na ubraniach, a także na włosach. Postaw na skuteczny środek, który będzie działał dłużej.

 

Unikaj miejsc gdzie jest najwięcej kleszczy

Kleszcze szczególnie lubią wilgotne, zacienione i zalesiona tereny. Jest ich najwięcej na drzewach liściastych. Wiedząc to unikaj takich terenów, dzięki temu, możesz uchronić się przed spotkaniem tych owadów.

O wiele bezpieczniejsze miejsca to nasłonecznione łąki i otwarte przestrzenie.

 

Po każdej wizycie w lesie dokładnie obejrzyj ciało.

Zwłaszcza nogi i pachwiny, gdzie wbijają się w skórę najczęściej. Najłatwiej zauważyć je kiedy się myjemy.

Kleszcze nie wskakują, ani nie wlatują na człowieka, wchodzą w ciało w czasie bezpośredniego kontaktu np. z gałęzią czy krzewem. Najczęściej na poziomie nóg.

 

Im szybciej wyjmiesz kleszcza tym lepiej, ryzyko zakażenia będzie mniejsze. Każde zgrubienie na skórze powinno być dokładnie sprawdzone. Kiedy znajdziesz kleszcza nie panikuj. Postaraj się wyjąć po pęsetą, a kiedy nie jest to możliwe poproś kogoś o pomoc. Najlepiej złapać kleszcz tuz przy skórze i wyjąć go tak jakbyśmy chcieli go wykręcić. Kleszcza należy wyjąć w całości,a ranę po nim dokładnie odkazić. Zawsze obserwuj skórę, a kiedy pojawi się niepokojący rumień udaj się do lekarza. Nie zawsze musi to oznaczać zakażenie, ale lepiej się upewnić.

 

Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Te produkty zdecydowanie ułatwią utrzymanie diety

02.10.2016
Te produkty zdecydowanie ułatwią utrzymanie diety

Dieta powinna być przyjemnością, bo prowadzi do uzyskania wymarzonej sylwetki. Myślenie tylko o wyrzeczeniach nie jest dobrym pomysłem. Istnieją różne sposoby, na to żeby odwrócić uwagę od niezdrowych przekąsek i utrzymać apetyt na wodzy. Co warto jeść i zawsze mieć w domu?

 

Pełne ziarna

Zdrowe kasze, makarony, a nawet pieczywo na zakwasie z dobrej jakości mąki to dobre źródło zdrowych węglowodanów. Są wskazane w diecie, nawet odchudzającej. Pełnoziarniste produkty sycą na długo i zapewniają energię. Dzięki zawartości błonnika dają uczucie sytości i pobudzają metabolizm. Zacznij dzień od owsianki czy jaglanki, nie bój się też pieczywa.

 

Owoce i warzywa

Owoce warto dorzucać do śniadania, zapewnią witaminy i pomogą rozkręcić metabolizm. Szczególnie te z dużą zawartością pektyn- jabłka, morele, śliwki, pomarańcze. Warzywa możesz jeść bezkarnie w dużych ilościach przez cały dzień. Zapewniają dużo witamin i błonnika, a przy tym bardzo niewiele kalorii. Warzywa jedz jako dodatek o obiadu i kolacji. Świetnie sprawdzą się grillowane czy pieczone warzywa. Najlepiej bez dodatków tłustych sosów. Dzięki temu nie zwiększysz za bardzo ich kaloryczności. Warzywa możesz traktować też jako zdrową przekąskę, chrup marchewkę, paprykę, ogórki. Możesz przygotować do nich zdrowe dipy np. guacamole na bazie awokado, albo hummus z ciecierzycy.

Warzywa to zdecydowanie najlepszy sposób na zapewnienie sobie dużej objętości posiłku, a jednocześnie niewielkiej ilości kalorii. Nie bój się warzyw, których wcześniej nie próbowałeś. Warto odkrywać nowe smaki.

 

Zdrowe tłuszcze

Tłuszcz nie powinien być zakazany w czasie diety odchudzającej. Wybieraj tłuszcze, które dostarczają też ważnych dla zdrowia składników. Nie używaj olejów rafinowanych i unikaj smażenia. Dodaj łyżkę oliwy do sałaty, jedz zdrowe awokado, orzechy, ale nie więcej niż garść dziennie. Orzechy są kaloryczne, ale warto jeść codziennie kilka sztuk. Jedz je zamiennie, żeby dostarczać sobie różnorodnych witamin i składników odżywczych.

 

Dieta może być przyjemna jeśli nie będziesz ciągle głodna. Najważniejsza jest zmiana niezdrowych nawyków. Dzięki temu osiągniesz trwały i długoterminowy efekt.

 

Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się