Art

Odporność psychiczna

30.07.2016
Odporność psychiczna

Życie składa się z wachlarza emocji, wielu pozytywnych i trudnych do przejścia sytuacji. Podejście do tych zdarzań zależy od naszej odporności psychicznej, które jest inna u każdej osoby. Jest związana z odczuwaniem zadowolenia ze swojego życia. Nie wiąże się ze statusem majątkowym i znacznie wpływa na jakość życia.

Trudne życiowe sytuacje i ciężkie doświadczenia dotyczą każdego człowieka. Często mogą być one pomocne, pomagają spojrzeć na życie inaczej, wybrać lepszą dla siebie drogę, przewartościować życie. Z drugiej strony mogą prowadzić do załamań nerwowych, depresji, nerwicy czy stanów lękowych.

Niestety tą drugą ścieżkę wybiera znacznie więcej osób. Z badań wynika, ze jedynie jedna trzecia osób ciężko doświadczonych przez życie nie poddaje się i wykorzystuje przeciwności. Nie każdy potrafi znaleźć w sobie siłę do zmian na lepsze i rozwoju osobistego. Przezwyciężenie swoich lęków i słabości może dać siłę napędową do kolejnych działań. Jest to związane z kontrolowaniem swoich emocji, a także z wysokim poziomem tzw. inteligencji emocjonalnej. Dzięki temu można czerpać większe zadowolenie z życia. Zazwyczaj takie osoby nie boją się zmian, są otwarte na to co przyniesie im los. Nie szukają przysłowiowej „dziury w całym”. Co bardzo ważne nie jest to postawa wrodzona. Każdego dnia podejmujemy proste wybory. Możemy być zadowoleni w nadchodzącego dnia, albo wprowadzać się z zły nastrój. Tą cechę możemy wzmacniać i doskonalić w sobie codziennie. Dzięki temu będzie nam z życiu o wiele łatwiej. Mamy kontrolę nad swoimi emocjami, pracując nad nimi oraz nad poczuciem własnej wartości każdego dnia możemy znacznie poprawić jakość swojego życia.

Prowadzenie prostego życia wcale nie musi być nudne. Wszystko jest w naszych rękach. Zawsze można się rozwijać i doskonalić. Spełniaj swoje małe marzenia, czytaj książki, rozmawiaj z inspirującymi osobami, gotuj, trenuj bieganie, pływanie czy inną formę aktywności. Rób to co sprawia ci przyjemność i naucz się być wdzięcznym za to co masz. To najcenniejsza umiejętność, która sprawia, że jesteśmy szczęśliwi i łatwiej przychodzi nam pokonywanie trudności.

 

Daria Występek

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Sposób na oponkę na brzuchu

29.07.2016
Sposób na oponkę na brzuchu

Wakacje coraz bliżej, dlatego jeśli chcesz poprawić wygląd już teraz zacznij zdrowo się odżywiać. Niezbędny jest także wysiłek fizyczny, który powinien się pojawić minimum 3 razy w tygodniu. Wybierz ruch, który sprawia ci przyjemność pamiętaj o systematyczności. Trzymaj się kilku kroków, a na pewno osiągniesz sukces:

Ruch jest niezbędny

60 minut 3 razy dziennie to minimum jakie trzeba poświecić na aktywność. To wcale nie tak wiele. Jeśli wcześniej aktywność nie była twoją mocna stroną, nic straconego. Możesz zacząć od szybkich spacerów, a za czasem marszobiegów. To dobry pomysł dla osób, które nie maja za wiele czasu. Nie musisz go tracić na dojazd na siłownię. Spacerować możesz wszędzie, potrzebujesz do tego jedynie wygodnych butów. W ciągu godziny możesz spalić nawet 500 kalorii.

Zdrowa dieta

To podstawa sukcesu, nie chodzi jednak o ograniczenie kalorii, ale o zdrowa odżywianie. Obcinanie kalorii do 1000 kalorii jest ogromnym błędem. Organizm potrzebuje o wiele więcej, zwłaszcza przy aktywności fizycznej. Dla kobiet 1500-1700 kalorii to minimum. Wyeliminuj tłuszcze trans, przetworzona żywność i cukier. To sprawi, że poczujesz się lepiej. Jedz więcej prostych i nieprzetworzonych produktów. Już po miesiącu zauważysz pierwsze efekty, co napędzi do dbania o siebie i zdrowie.

Dobry sen

To bardzo ważna kwestia, zwłaszcza dla osób aktywnych, które potrzebują regeneracji. Niedobór snu może powodować większe łaknienie, a także brak energii. Osoby, które zarywają noce często maja problem z utrzymaniem prawidłowej wagi. Organizm magazynuje egzergię w postaci tkanki tłuszczowej, z obawy przed osłabieniem. Pilnuj, żeby spać około 7-8 godzin na dobę.

Zgubne podjadanie

Zdrowe i sycące posiłki pomogą wyeliminować problem pojadania. Jedz zdrowe posiłki z dużą ilościową warzyw i owoców do syta. Dzięki temu między posiłkami unikniesz nagłych napadów głodu. Ograniczając cukier nie będziesz już mieć wahań poziomu cukru i nagłych napadów na coś słodkiego. Zamiast ciastek jedz suszone owoce, rób pieczone chipsy z warzyw bez tłuszczu. Roziskrzań jest wiele, warto się postarać i przygotować zdrowe zamienniki.

Nie rozstawaj się z wodą

Woda przyspiesza metabolizm i pomaga w eliminacji toksyn z organizmu. Pij ją między posiłkami, około 1,5-2 litrów każdego dnia.   Daria Występek

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Kiedy odpuścić trening?

28.07.2016
Kiedy odpuścić trening?

Osobom trenującym regularnie często ciężko jest odpuścić i zrobić sobie przerwę. Warto słuchać swojego organizmu i obserwować sygnały jakie wysyła. Dyscyplina może być czas złym doradcą. Czasem warto zrobić sobie dzień wolny od ciężkiego treningu i zadbać o regenerację. Kiedy warto odpuścić?

Czujesz zmęczenie

Miałeś ciężki dzień w pracy, albo sporo do zrobienia w domu. Na myśl o wyczerpującym treningu robi Ci się słabo. To znak, że trzeba odpuścić i nie jest to oznaka słabości czy braku konsekwencji. Każdy potrzebuje czasem odpoczynku. Ciało ma granice swoich możliwości, trzeba umieć odpuszczać. Nie zapominaj, że codzienne treningi muszą być urozmaicane, najlepiej ciężki wysiłek przeplatać z lżejszym, wtedy mięśnie mają czas na regenerację.

Źle sypiasz

Już jednak zarwana noc znacznie osłabia organizm, kiedy jest ich więcej skup się na odpoczynku. Kiedy idziesz na siłownię czy jogging kiedy organizm domaga się snu nie jest to dobra decyzja. To o wiele większe obciążenie dla organizmu, które prowadzi do stopniowego wyczerpania. Kiedy dokuczają ci problem ze snem, spróbuj znaleźć i wyeliminować przyczynę, a potem wróć do regularnych ćwiczeń.

Masz zmęczone mięśnie

Bóle mięśni po intensywny treningu są znane każdemu kto ćwiczy regularnie. To normalne zjawisko. Jeśli jednak czujesz, że ból utrudnia wykonywanie ćwiczeń następnego dnia, lub ból się nasila lepiej odpuścić. Zmuszania się do wysiłku nie prowadzi do niczego dobrego. Warto odczekać 1-2 dni, a w tym czasie zbadać o regenerację. Można stosować okłady, wykonać sobie delikatny masaż. Kiedy mięśnie są przemęczone bardzo łatwo o kontuzję.

Jesteś przeziębiony

Umiarkowana aktywność fizyczna pobudza cyrkulację komórek odpowiadających za odporność w organizmie i sprawia, że bakterie i wirusy są szybciej eliminowane. Kiedy masz katar czy kaszel możesz przeprowadzić lekki trening, wybierz się na jogę, szybki marsz, wykonaj dłuższe rozciąganie. W ciągu dnia pij dużo wody i odpoczywaj. Nie wykonuj forsownych ćwiczeń, mogą one pogorszyć stan i wydłużyć czas choroby.   Daria Występek

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Copyright ©2018 RankingLekarzy.pl

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się