Art

Plank - wszechstronne ćwiczenie

07.02.2016
Plank - wszechstronne ćwiczenie

Domowe treningi mogą być równie skuteczne jak te na siłowni, wystarczy odpowiedni plan treningowy. Warto włączyć ćwiczenia, które działają na całe ciało. Jednym z takich ćwiczeń jest plank, czyli deska. Do wykonania nie potrzeba żadnego sprzętu, wystarczy jedynie karimata.

Deska polega na utrzymaniu cała w pozycji równoległej do podłogi. Ciało powinno być proste, ułożone w jednej linii. Mata pomoże utrzymać równowagę i zapobiegnie ślizganiu po podłodze. To świetne ćwiczenie, które warto wpleść do każdego treningu. Jest kilka wersji tego ćwiczenia. Można wykonać ja na prostych rekach, ale też na przedramionach.  Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie?

Zaczynamy od leżenia na brzuchu. Przedramiona i dłonie powinny być oparte o podłoże pod kątem prostym. Unosimy ciało równolegle do podłoża, nogi są rozstawiona na szerokość bioder. Głowa znajduje się na przedłużeniu kręgosłupa. Biodra utrzymujemy prosto napinając przy tym mięśnie brzucha, co pozwala na odciążenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. W tej pozycji pracują mięśnie całego ciała, staramy utrzymać tę pozycje przez około 30 sekund. Z czasem można zwiększyć czas trwania. Jeśli na początek ćwiczenie sprawia dużą trudność można wykonać je na kolanach, wtedy ciężar spoczywający na dłoniach będzie mniejszy. W takim wariancie cało także powinno być utrzymane w linii prostej. Z czasem uda się wykonać trudniejszą wersję.

Pozycję można modyfikować i utrudniać, kiedy ciało będzie już silniejsze. Można przejść o krok wyżej i wykonać plank na prostych rekach. Kolejnym stopniem trudności będzie unoszenie rąk i nóg. Pozycją wyjściową może być deska na przedramionach lub prostych rękach. Dodaj naprzemienny wyprost rąk i wykonaj 10 razy na każdą stronę. Po krótkim odpoczynku dodaj naprzemienne unoszenia nóg, także 10 raz na każdą stronę. Wygląda niepozornie, ale to bardzo intensywne ćwiczenie, wymaga wiele siły.

Plak wykonywany bokiem będzie kolejnym wyzwaniem. Dzięki temu ćwiczeniu zaangażujesz mięśnie skośne brzucha, To zdecydowanie najtrudniejsza wersje tego ćwiczenia. Cały ciężar ciała opiera się na jednym przedramieniu lub ramieniu. Jest jedynie lekko wspomagane przez stopy. Ciało powinno znajdować się w jednej linii, początkowo można utrzymywać pozycję przed 10-15 sekund, po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń uda się wydłużyć ten czas nawet dwukrotnie. Ważne żeby wykonywać je w kilku seriach przeplatając z innymi mniej wymagającymi ćwiczeniami jak np. wypady nóg czy przysiady.

 

Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Sztuka w życiu dziecka

06.02.2016wychowanie
Sztuka w życiu dziecka

Kontakt ze sztuką od najmłodszych lat dziecka daje ogromne korzyści. Poprawia pamięć, zwiększa wyobraźnię, a także pomaga budować niezależność. Sztuka w edukacji nie ma szczególnego miejsca, dlatego to rodzice muszą o to zadbać. W wielu placówkach organizowane są zajęcia czy spektakle dla dzieci, na które warto zabierać swoje pociechy od najmłodszych lat. Pokazywanie dziecku nowych form sztuki w przyszłości zaprocentuje. Badania pokazują, że dzieci obcujące ze sztuką łatwiej znajdują pasję, co znacznie poprawia jakość życia. Mają też lepszy kontakt z otoczeniem i łatwej nawiązują kontakty z ludźmi. Takie dzieci wyrastają na bardziej empatycznych dorosłych, są otwarci na nowe doświadczenia i bardzo zaangażowane w to czym się zajmują. Sztuka może przybierać różne formy, ważne jest czytanie dziecku, malowanie, oglądnie obrazów, słuchanie różnych dźwięków. Muzyka w życiu noworodka ma ogromne znaczenie, nie bez powodu zaleca się słuchanie muzyki kobietom w ciąży. Dzięki temu mózg dziecka jest bardziej stymulowany co sprzyja szybszej nauce mówienia, a także lepszej pamięci. Granie na instrumencie przekłada się często na lepsze wyniki w przedmiotach ścisłych. Nawet jeśli granie na instrumencie to tylko hobby, znacznie poprawia jakość życia i relacji z ludźmi. Na naukę gry nigdy nie jest za późno, jednak najlepsze efekty osiągają dzieci, które zaczynają nauką wcześnie. Dla dzieci, które nie lubią grać na instrumentach zostaje wiele innych dziedzin sztuki. Warsztaty plastyczne, oglądanie wystaw malarskich czy fotograficznych mają duży wpływ na rozwój. Sztuki wizualne mocno wzmacniają wyobraźnię i kreatywność od najmłodszych lat. Każde dziecko jest artystą, rolą rodziców jest wspieranie talentów i pokazywanie różnych form sztuki. Stymulowanie do lepszego rozwoju i pokazywanie wielu form sztuki umożliwia lepsze zrozumienie świata. Dzięki możliwości tworzenie dziecko wyraża siebie, pomaga rozładować emocje, których często nie potrafi wypowiedzieć. To bardzo ważna sfera życia, której nie należy zaniedbywać.   Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Zakwas z buraków

05.02.2016
Zakwas z buraków

Domowy zakwas z buraków od wieków jest uznawany za dobroczynny i zdrowotny napój. Warto pic go zwłaszcza w okresie kiedy choroby i przeziębienia dokuczają nam częściej. To naturalny probiotyk, który skutecznie wzmacnia odporność, a także zastąpi napoje energetyczne.

Kiszonki to najlepsze co możemy sobie zapewnić w zimowe dni. Obudowują florę bakteryjną w przewodzie pokarmowym, co znacznie przyczynia się do zwiększenia odporności. Idealnie będzie sięgać po nie codziennie, można dodawać je do obiadów, sałatek, jeść z nimi kanapki. Szczególnie skuteczne działanie wykazuje zakwas z buraków, który dodatkowo przeciwdziała anemii i wzmacnia krew, dzięki dużej zawartości cennego  żelaza.

Purpurowy płyn przyspiesza odbudowę czerwonych krwinek. Buraki zawierają także wiele cennych antyoksydantów, które działają antynowotworowo, przeciwdziałają starzeniu i poprawiają funkcjonowanie organizmu. Wzmacniają układ odpornościowy, poprawiają trawienie i dlatego należy wprowadzić je do swojej diety.

Zakwas z buraka powinien pić każdy kto przechodzi kurację antybiotykami. Pomaga odbudować florę bakteryjną, która jest całkowicie niszczona przez leki. Przez to po kuracji organizm jest bardzo osłabiony, zakwas pomaga się zregenerować i powrócić do sił.

To także dobre i naturalne lekarstwo na zaparcia, a także na odkwaszenie i pozbycie się toksyn z organizmu. Zakwas powinien znaleźć się w każdym domu jako naturalny środek wzmacniający. Jest bardzo tani i skuteczny, może zastąpić wiele syntetycznych witamin.

Buraki zawierają kwas foliowy, który jest szczególnie zalecany kobietom w ciąży. Pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, wspomaga pracę nerek. To prawdziwy polski super foods. Można łatwo przygotować go w domu, o przepis warto spytać babcię. Kiedyś być często przygotowywany w każdym domu.

Zakwas można pić sam, albo rozcieńczyć go z wodą bądź sokami owocowymi, np. sokiem jabłkowym. Na jego bazie można przygotować barszcz czerwony, najlepiej dodać go pod koniec gotowania po przestudzonego barszczu, żeby nie wygotować jego cennych wartości.

 

Daria Wystepek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się