Art

Skuteczne domowe sposoby na chore zatoki

24.07.2017
Skuteczne domowe sposoby na chore zatoki

Zapalenie zatok to bardzo niekomfortowe schorzenie. Ból jest odczuwalny w okolicach nasady nosa, ale jakby tego było mało promieniuje również na czoło. Człowiek w takiej sytuacji ma ochotę tylko leżeć. Trudno jest mu się skupić na wykonywaniu obowiązków w pracy, czy też zwykłych domowych czynnościach. Jak więc sobie radzić przy chorych zatokach?

Inhalacje

Starym i sprawdzonym zwyczajem zaczerpniętym z medycyny ludowej są ziołowe inhalacje. Do niedużej miski należy wsypać zioła. Najlepiej jeśli jest to rumianek, a może też być  macierzanka. Można także skorzystać z olejku sporządzonego z eukaliptusa. Zioła należy zalać wrzątkiem, a następnie wdychać unoszące się nad miską opary. Głowę i całą miskę należy zakryć ręcznikiem. Robi się tak dlatego, gdyż opary powinny być kierowane właśnie na nozdrza. Należy wykonywać głębokie wdechy. Cały zabieg powinien trwać ok. 15 minut i być powtarzany 2-3 razy dziennie, aż do momentu ustania objawów.
Dobrym sposobem jest też wdychanie oparów po rozkrojonym czosnku oraz cebuli. Jednak w tych przypadkach czas inhalacji powinien być krótszy i zakończyć się w przypadku łzawienia oczu. 

 Okłady

Bardzo dobrym sposobem na ból zatok są różnego rodzaju kompresy. Przygotowując je można np. wykorzystać sól jodowo-bromową, a także groch, który należy podgrzać w piekarniku do 60 st. C. Potem robimy z tego kompres. Groch i sól należy zawinąć w bawełniany materiał i położyć na obolałe czoło. Można też podgrzać samą sól jodowo-bromową i po zawinięciu w jakąś ściereczkę lub wsypaniu do woreczka, zrobić z niej okład. 

Maści rozgrzewające

Maści na rozgrzanie są skuteczne w działaniu. Ich wadą jest jednak, to że po pewnym czasie możemy odczuwać pieczenie posmarowanych fragmentów skóry. Mogą też powodować łzawienie oczu. Bardzo dobrze sprawdzają się maści z jałowca, kamfory oraz eukaliptusa. Należy je rozprowadzać wmasowując maść w okolice skroni i czoła. Należy przy tym uważać, aby substancja ta nie dostała się bezpośrednio do oczu.

Napary

Warto również przyjmować doustnie napary z owoców. Taki eliksir skutecznie rozgrzeje organizm, a jednocześnie spowoduje udrożnienie błony śluzowej. Do przygotowania napoju można użyć suszone maliny, dziką różę i kwiaty lipy, które następnie zalewa się wrzątkiem. Do smaku można dodać karob lub miód. Należy zaczekać, aż napar nie będzie zbyt gorący i jeszcze ciepły można podawać choremu.

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

5 ćwiczeń na ból kręgosłupa

21.07.2017
5 ćwiczeń na ból kręgosłupa

Powinniśmy zacząć ćwiczyć zanim zacznie nam cokolwiek dokuczać. Taka profilaktyka pozwoli dłużej pozostawać w dobrym zdrowiu i formie. Ćwiczenia będą nie tylko zapobiegać pojawieniu się bólu, ale także wzmocnią mięśnie. Tak jest np. jeśli chodzi o kręgosłup. Kiedy boli, to trudno jest nam wykonywać najprostsze czynności. Warto więc znaleźć czas na ćwiczenia, aby tego uniknąć.

1. Żółw na plecach.

Należy położyć się na macie na plecach. Uginamy nogi unosząc je i obejmując rękami pod kolanami. Po przyciągnięciu ich do klatki piersiowej, staramy się aby pośladki oderwały się od podłogi. Oddychaj swobodnie. Wytrzymaj w tej pozycji 15 sekund, a następnie połóż nogi na podłożu. Ćwiczenie to należy powtórzyć od 15 do 30 razy.

2. Koci grzbiet.

To ćwiczenie można stosować po treningach jogi, ale również zajęciach na siłowni. Klękamy na podłożu. Nogi są ugięte w kolanach pod kątem 90 st. Dłonie opieramy na podłożu na szerokości ramion przy wyprostowanych rękach. Głowa jest w linii prostej z kręgosłupem. Teraz wraz z wdechem należy wypchnąć kręgosłup ku górze, by wygiąć go w łuk. Głowę należy w tym samym momencie opuścić w dół pomiędzy ramionami. Należy tak wytrzymać 5 sekund. Potem unosimy głowę w górę, a kręgosłup obniżamy w dół, kierując brzuch ku podłożu. Po 5 sekundach wracamy do pozycji wyjściowej. Robimy od 10 do 20 powtórzeń.

3. Brzuszki.

Leżymy na plecach. Nogi są ugięte w kolanach, a stopy znajdują się na podłożu. Ręce zakładamy za głowę na karku. Następnie unosimy tułów i wraz z wydechem napinamy mięsnie brzucha. Nie należy pracować karkiem, ani rękoma. Unoszenie ma być kilkanaście centymetrów nad podłożem. Następnie wróć do pozycji wyjściowej robiąc wdech. Wykonaj od 15 do 30 powtórzeń.

4. Brzuszki skośne.

Przyjmujemy pozycję jak przy zwykłych brzuszkach. Następnie unosimy prawą nogę oraz tułów, starając się, aby kolanem dotknąć lewego łokcia. Następnie wracamy do pozycji  wyjściowej i teraz lewym kolanem dotykamy prawego łokcia, czyli wykonujemy ćwiczenia naprzemiennie. Robimy od 10 do 20 powtórzeń na każdą stronę.

5. Zwodzony most.

Leżymy na plecach. Jedna noga znajduje się wyprostowana na podłożu, a drugą zgiętą w kolanie pod kątem 90 stopni należy unieść ku górze. Następnie prostujemy ją. Możemy pomóc sobie rękoma trzymając je pod kolanem. Wytrzymujemy tak 5 sekund i wracamy do wcześniejszej pozycji. Teraz zmieniamy nogę. Należy wykonać od 15 do 30 powtórzeń na każda nogę.   

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Jak alergikowi zapewnić komfort w domu?

20.07.2017
Jak alergikowi zapewnić komfort w domu?

Alergia potrafi skutecznie uprzykrzyć życie podatnej na nią osobie. Pojawiają się zmiany na skórze, bóle głowy, złe samopoczucie oraz problemy z oddychaniem. Dlatego ważne jest, żeby we własnym domu alergik miał możliwie jak najbardziej komfortowe warunki. Jak o to  zadbać?

Bardzo wiele różnego rodzaju alergenów potrafi zagnieździć się w dywanach. Najlepszym zatem rozwiązaniem będzie pozbycie się ich z mieszkania. Tak samo można postąpić z wykładzinami. Jednak jeśli ktoś chce posiadać w domu dywan, to niech on będzie z tworzywa sztucznego, co utrudni osadzanie się na nim roztoczy oraz kurzu. Dobrym rozwiązaniem są podłogi, na których znajduje się terakota oraz parkiet. Łatwo je umyć i usunąć wszelkie alergeny. Mogą też być wykonane z korka lub linoleum.

Roztocza, a także grzyb i pleśń łatwo rozwijają się w zawilgoconym mieszkaniu. Dlatego ważne jest, aby pamiętać o wietrzeniu wszystkich pomieszczeń, w których będzie przebywał alergik. Należy jednak zwracać uwagę na to, żeby powstrzymać się od tego we wczesnych godzinach rannych i wieczornych, gdy przy słonecznej pogodzie pyłki roślin swobodnie wędrują unosząc się w powietrzu.      

Warto, żeby osoba cierpiąca na alergię spała na specjalnie dla niej kupionym materacu, który można prać w temperaturze powyżej 60 stopni C. Dotyczy to też pościeli i prześcieradła. Należy je zmieniać jak najczęściej.

Meble powinny być wykonane z drewna lub też mogą być laminowane. Dobrze jeśli półki są zamknięte np. drzwiczkami ze szkła. Przy otwartych, kurz będzie miał lepszy dostęp do znajdujących się tam książek lub innych przedmiotów. Wszelkie narzuty na meble powinny być wykonane z bawełny. Na oknach jeśli już zdecydujemy się na zasłony, to dobrze gdy  będzie można dość często je zmieniać i prać.

Wszystkie pomieszczenia w mieszkaniu muszą być przystosowane dla alergika. Tak jest w przypadku ścian, które należy pomalować specjalną farbą. Powinna być na niej informacja, że jest dla alergików. Najczęściej widnieje na niej litera E. 

W mieszkaniu alergika nie powinno być różnego rodzaju bibelotów, dekoracji, czy też pluszowych zabawek i innych przedmiotów leżących luzem. Najlepiej jeśli znajdują się w zamkniętych skrzynkach lub na półkach za przeszklonymi drzwiami.

Rośliny trzymane w doniczkach powinny mieć takie liście, które łatwo umyć.   

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się