Art

Chrapanie spędza Ci sen z powiek? Twój partner chrapie i nie daje Ci spać?

11.02.2015
Chrapanie spędza Ci sen z powiek? Twój partner chrapie i nie daje Ci spać?

Chrapanie spędza Ci sen z powiek? Twój partner chrapie i nie daje Ci spać?

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji dotyczącej leczenia chrapania – 14 lutego w Szpitalu LUX MED w Warszawie.

Wiesz jak skutecznie wyeliminować problem chrapania? Wszystkie wypróbowane przez Ciebie sposoby zawiodły? Sprawdź, jak działa radiochirurgiczna metoda leczenia chrapania lub na czym polega zabieg Pillar i śpij spokojnie.

Z chrapaniem mamy do czynienia, kiedy miękkie tkanki w obrębie dróg oddechowych rozluźniają się podczas snu i zaczynają drgać pod wpływem przepływającego powietrza. Do występowania chrapania mogą się przyczyniać także język, języczek i migdałki podniebienne.

Jeśli chrapiesz głośno i często, zabieg radiochirurgiczny lub wszczepienie implantów Pillar, usztywniających podniebienie miękkie, może być najlepszym sposobem na rozwiązanie Twojego problemu. Podczas wstępnej konsultacji z laryngologiem, rozpoczynającej leczenie, dowiesz się, czy jesteś odpowiednim kandydatem do przeprowadzania zabiegu przy użyciu tej metody. Przyjdź na konsultację z laryngologiem i poznaj nowoczesne metody leczenia.

W sobotę 14 lutego 2015 r. w godzinach 09:00-12.00 każda osoba zainteresowana tematyką leczenia chrapania będzie mogła zaczerpnąć nieodpłatnej porady lekarza specjalisty w Szpitalu LUX MED, przy ul. Puławskiej 455 na warszawskim Ursynowie. Indywidualnych konsultacji będzie udzielał lek. med. Maciej Wrona, laryngolog, zajmujący się leczeniem chrapania i bezdechu sennego.

Zgłoszenia będą przyjmowane do 13.02.2015 r. pod adresem mailowym callcenter.szpital@luxmed.pl. Podczas zapisów prosimy o podanie numeru kontaktowego oraz numeru PESEL. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Pamiętaj: niezakłócony, odpowiednio długi sen ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i zachowanie dobrej kondycji. Regularne niewysypianie się może źle wpłynąć na Twoje zdrowie!

Zapraszamy na konsultacje!


 

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Worek bokserski - nie tylko dla mężczyzn

11.02.2015
Worek bokserski - nie tylko dla mężczyzn

Worek bokserski to przyrząd wykorzystywany w sportach walki, służy doskonaleniu techniki, ale też świetnie poprawia kondycję. Przez długi czas kojarzył się głównie z męskim sportem, jednak coraz częściej wykorzystywany jest na zajęciach dla kobiet. Świetnie sprawdza się do rozładowania energii i stresów i spalania tkanki tłuszczowej.

Można wykonać worek treningowy jako przyrząd i wykonać  trening interwałowy pozwalający spalić tkankę tłuszczową. Do wykonania treningu z wykorzystaniem worka wcale nie trzeba świetnie znać techniki, należy jednak zachować ostrożność, żeby  uniknąć kontuzji. Ważnym elementem jest zabezpieczenie dłoni, najczęściej wymagane jest założenie ochraniaczy lub rękawic. Mają one usztywnić nadgarstek i zamortyzować uderzenia. Ułożenie dłoni w czasie ciosu też nie jest bez znaczenia,  należy trzymać nadgarstek na przedłużaniu przedramienia, nie prostując go ani nie zginając w czasie ruchu. Ciosy powinny być prowadzone w pełnym zakresie ruchu, w czasie uderzania pięściami w worek aktywnie pracuje całe ciało, a nie tylko ręce. Nogi w czasie zadawania ciosów powinny być aktywne i lekko ugięte, a brzuch napięty w celu utrzymywania prostej sylwetki.

Treningi z workiem treningowym należą do bardzo intensywnych i wyczerpujących. Początkowo zaczyna się od prostych ciosów, z czasem dołącza się bardziej skomplikowane sekwencje i kopnięcia z wysokim uniesieniem nóg.

Jak wygląda trening?

Zawsze rozpoczyna się od rozgrzewki, powinna trwać około 10 minut i przygotować ciało do intensywnego wysiłku. Jak w treningu bokserskim można wykorzystać to tego skakankę. Po przejściu do treningu właściwego wykonuje się kilka lub kilkanaście serii uderzeń. Ciosy nie muszą być bardzo mocne, najważniejsza jest szybkość i intensywność. Mocne ciosy mogę często prowadzić do kontuzji, zwłaszcza u osób początkujących.

Tego rodzaju trening może być świetną alternatywą dla treningów interwałowych na bieżni czy rowerze. Dobrze przygotowany trening może być też dobrym treningiem kardio nie mniej skutecznym niż bieganie. Można wprowadzić go regularnie to swojego rozkładu treningów, albo praktykować od czasu do czasu jako urozmaicenie. Warto próbować nowych form aktywności fizycznej, pomoże to uniknąć znudzenia i poprawi zdolności motoryczne.

Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Ból karku i barków- jak sobie z nim poradzić?

09.02.2015
Ból karku i barków- jak sobie z nim poradzić?

Ból szyi i karku wynika najczęściej z pozostawania zbyt długo w tej samej pozycji. Większości z nas zdarzyło się na pewno zasnąć z złej pozycji, albo siedzieć przed komputerem w zgarbionej pozycji. Czytanie książki przy złym ustawieniu głowy również może prowadzić do przeciążeń, które wywołają ból. W tym wypadku leki przeciwbólowe jedynie maskują problem i nie są dobrym lekarstwem. Trzeba poszukać przyczyny, żeby na trwałe pozbyć się bólu.

Gdzie zaczyna się ból?

Ból barku może być spowodowany zapaleniem ścięgna i przeciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa. Najważniejsze jest znalezienie przyczyny i odpowiednia terapia w celu eliminacji bólu. Przy złych nawykach postawy zazwyczaj wystarczy korekcja postawy i ćwiczenia wzmacniające. Ważna jest też poprawienie stanowiska pracy i nauka ergonomicznego „używania” kręgosłupa.

Przy dokuczliwym bólu można też wspomóc się innymi zabiegami:

- Ciepła temperatura rozluźnia mięśnie i zmniejsza sztywność stawów. Można w tym celu zastosować poduszkę elektryczną, termofor, butelkę z ciepłą wodą, lampy z podczerwienią, kompresy lub ciepłe kąpiele. Ciepłe kompresy na okolicę karku i obręczy barkowej pomogą zniwelować ból i rozluźnią mięśnie.

- Ucisk bolących miejsc również przynosi ulgę. Bolące miejsca uciskaj przez około 2-3 minuty koniuszkami palców. Ucisk powinien być delikatny, w połączeniu z masażem powinien zmniejszyć ból. Użycie olejków eterycznych, np. lawendowego lub eukaliptusowego dodatkowo wzmocni działanie masażu i zadziała aromaterapeutycznie.

- Regularne ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa, brzucha oraz barków zwiększą ich wytrzymałość. Przed ćwiczeniami zawsze należy pamiętać o rozgrzewce, a po treningu rozciągnąć mięśnie.

- Profilaktyka jest najważniejsza. Zastanów się czy w czasie snu masz odpowiednią pozycję, czy poduszka nie jest za niska lub wysoka. Sprawdź oparcie krzesła, ustawienie monitora- powinien być ustawiony na wysokości wzroku. Dużym problemem jest też noszenie ciężkiej torby na jednym ramieniu. Powoduje to odchylenie kręgosłupa i niesymetryczne ustawienie barków.

Ważna jest obserwacja swoich nawyków i poprawianie złych na prawidłowe wzorce ruchowe. W razie wątpliwości warto poradzić się fizjoterapeuty i zapytać go o odpowiedni zestaw ćwiczeń.

 

Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się