Art

Melasa - składnik zdrowej kuchni

26.11.2016
Melasa - składnik zdrowej kuchni

Melasa to gęsty syrop, który jest produktem ubocznym pozyskiwania cukru. W odróżnieniu od cukru zawiera wiele cennych witamin i minerałów.

Stosowanie melasy może być bardzo korzystne dla zdrowia. W jednej łyżce znajduje się 59 kalorii, 19 % dziennego zapotrzebowania na żelazo, 15% dziennego zapotrzebowania na magnez, 12% dziennego zapotrzebowania na wapń, 8%  dziennego zapotrzebowania na potas i 7% dziennego zapotrzebowania na witaminę B6.

 

To bardzo dobry produkt polecany w przypadku anemii. Łyżka melasy rozpuszczona w wodzie to dobry  i naturalny lek na nisko poziom żelaza. Dodatkowo jego wchłanianie wspomaga witamina C, dlatego w wody z melasą warto dodać sok z cytryny lub pomarańczy. Taki napój jest zalecany kobietom w ciąży. Żelazo z melasy wchłania się o wiele lepiej niż z syntetycznych tabletek. Warto korzystać z naturalnych sposobów i sprawdzać jak zmieniają się badania krwi.

 

Źródło antyoksydantów

Żaden inny słodzik nie zawiera tylu antyoksydantów. To cenny składnik diety, dobrze wpływa na skórę, opóźnia proces starzenia, pomaga obniżyć poziom cholesterolu i korzystnie wpływa na zdrowie.

Duża zawartość minerałów sprawiają, że melasa pomaga  utrzymać skórę w dobrej kondycji. Wypadające włosy i słabe paznokcie to częste objawy obniżonego poziomu żelaza we krwi.

 

Korzystny wpływ na kości

Duża zawartość wapnia i magnezu to dobra kombinacja pierwiastków zapewniająca mocne kości. W połączeniu z suplementacją witamin D3 i K2 to dobra profilaktyka przeciw osteoporozie.

 

Niższy poziom cholesterolu

Dieta zawierająca naturalne źródła potasupomoga utrzymać prawidłowy  poziom cholesterolu. Dwie łyżki melasy dziennie dostarczają aż 16% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. To sporo, warto dodać ją do porannej owsianki czy posłodzić nią wypijane napoje. Dodatkowo organizm skorzysta z dobroczynnego działania pozostałych składników melasy.

 

Wybierając słodziki warto zwrócić uwagę na dodatkowe korzyści zdrowotne. Podczas gdy cukier daje jedynie negatywne skutki, melasa może wspomóc nasze zdrowie.

 

Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Co pić przed snem, żeby łatwiej zasnąć?

25.11.2016
Co pić przed snem, żeby łatwiej zasnąć?

Problemy ze snem dotykają coraz więcej osób, wiąże się to z szybkim i stresującym stylem życia. Brak odpowiedniej ilości snu prowadzi do obniżenia nastroju, rozdrażnienia, problemów z koncentracją i osłabienia organizmu. Z czasem może prowadzić nawet do depresji i otyłości. To bardzo poważny problem, który koniecznie musi być leczony.

 

Zanim zaczniesz łykać tabletki na sen spróbuj naturalnych metod, które z mogą przynieść równie dobry efekt. Jak sobie pomóc? 2-3 godziny przed snem staraj się wyciszyć, unikaj stresu i staraj się nie emocjonować zbyt mocno. Poza tym sięgnij po zioła lub napój, który może ułatwić zasypianie. 

 

Woda z imbirem

To napój zalecany o każde porze dnia, szczególnie jesienią i zimą. Imbir zapobiega gromadzeniu wody w ciele, wspomaga trawienie i korzystnie wpływa na zdrowie. Pomoże strawić zbyt ciężkostrawna kolację, co często może być powodem problemów z zaśnięciem. Dodatkowo do wody z imbirem warto dodać cząstki cytrusów, np. cytryny, limonki czy pomarańczy. Cytrusy odkwaszają organizm i pomagają przywrócić odpowiednie pH organizmu.

 

Ciepłe mleko z gałką muszkatołową

Ciepłe mleko to domowy sposób na problemy ze snem. Obecnie często unika się mleka, ze względu na to że jest silnym alergenem. Z powodzenie można je zastąpić roślinnym odpowiednikiem. Smak ciepłego mleka warto wzbogacić przyprawy np. gałkę muszkatołową, która pobudza wydzielanie serotoniny i tryptofanu, który ułatwia zasypianie

Gałka muszkatołowa pomaga się wyciszyć i jest idealna przed zaśnięciem. Wystarczy niewielka ilość przyprawy.

 

Melisa

Nie bez powodu jest zalecanym ziołem na wyciszenie. Melisa zawiera naturalne olejki eteryczne, które koją układ nerwowy i pomagają się uspokoić. Regularne picie melisy na 2-3 godziny przed snem pomoże opanować emocje i ułatwi zasypianie. Melisę zaleca się także przy problemach z migrenami, częstymi bólami brzucha, czy nieregularnym rytmem serca.

Napar należy przygotowywać z suszonych liści, najlepiej zbierać i suszyć je samodzielnie. Jeśli chcesz kupić dobrej jakości melisę, wybieraj liście suszone w całości.

 

Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Jak naturalnie podkręcić przemianę materii?

24.11.2016
Jak naturalnie podkręcić przemianę materii?

Szybsza przemiana materii gwarantuje lepsze samopoczucie i sprzyja utrzymaniu stałej wagi. Jest wiele naturalnych sposobów na poprawienie przemiany materii, nie potrzeba do tego syntetycznych tabletek. Tempo przemiany materii zmienia się w wiekiem, możemy jednak wpłynąć na niego dzięki zdrowej diecie i odpowiedniemu stylowi życia. Poza tym warto znaleźć sposoby, które u nas sprawdzą się najlepiej i włączyć je do codziennej rutyny. Naturalnych metod jest wiele. Przedstawiamy kilka najbardziej skutecznych:

 

Zielona herbata

Badania pokazują, że duża zawartość antyoksydantów, szczególnie katechin w zielonej herbacie pomaga podkręcić tempo przemiany materii. Wspomaga trawienie i dodaje energii. Warto zamienić poranną kawę na zieloną herbatę i pić ją 1-2 razy dziennie. Najlepiej zaparzać ją w temperaturze 60-80 stopni w zależności od odmiany, dzięki temu zachowuje właściwości zdrowotne.

 

Aktywne spędzanie czasu

Sport to naturalny sposób na spalenie większej ilości kalorii i zbudowania większej siły mięśniowej. Ten drugi aspekt, jest ważny ponieważ mięśnie wykorzystują większą ilość egerii nawet w czasie spoczynku. Wybierz aktywność, która sprawi ci najwięcej przyjemności, jeśli sport cię męczy to znaczy, że trzeba szukać innych dyscyplin. Zadbaj o różnorodność treningu, dzięki temu się nie znudzisz.

 

Jedz posiłki regularnie

Zwłaszcza przy dużych problemach z trawieniem, postaraj się usystematyzować pory posiłków. Dotyczy to głównie trzech najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Zadbaj też o jakość posiłków i nie spiesz się przy jedzeniu. Dokładnie przeżuwaj, pamiętaj że trawienie rozpoczyna się już w jamie ustnej.

 

Zacznij dzień zdrowo

Śniadanie to bez wątpienia ważny element dnia. W okresie jesienno- zimowym warto postawić na ciepłe posiłki. Najlepszym źródłem energii będą owsianki i jaglanki przyrządzane na słodko z owocami, lub na wytrawnie.

 

Pij dużo wody

Minimalna ilość to 1,5 litra wody każdego dnia. Można zastąpić są także niesłodzonymi herbatami ziołowymi. Woda pomaga pozbyć się toksyn i sprawia, że mamy więcej energii. Najlepiej zawsze noś ze sobą butelkę wody, wtedy o niej nie zapomnisz.

 

Unikaj alkoholu

Zawiera mnóstwo pustych kalorii cukru, który znacznie obniża tempo przemiany materii. Działa toksycznie na organizm i nie daje korzyści, dlatego lepiej go unikać.

 

Daria Występek

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się