Art

Obudź wewnętrzną siłę autohipnozą

17.05.2017
Obudź wewnętrzną siłę autohipnozą

Hipnoza to stan umysłu, który funkcjonuje w prawidłowy i bardzo efektywny sposób. To odmienny stan świadomości. Osoba poddana hipnozie jest podatna na sugestie i reagowanie na określone zewnętrzne bodźce. Stan ten jest wykorzystywany w medycynie jako narzędzie służące do leczenia chorób i schorzeń. Ma też zastosowanie w psychologii.

Istnieje możliwość, żeby samodzielnie wprowadzić się w stan hipnotyczny. Dzięki temu możemy zdystansować się od całego świata, uspokoić, zrelaksować i obudzić drzemiące w sobie pokłady siły. Taki trans nazywa się autohipnozą.

Po co to robić?

Zaletą stosowania metody autohipnozy będzie zrelaksowanie się i odizolowanie od świata zewnętrznego oraz po prostu odpoczynek dla ciała i umysłu. Celem jest znalezienie odpowiedzi na nurtujące nas pytania, a także zmiana podejścia do pewnych spraw i przede wszystkim pozbycie się myśli, które blokują nasz rozwój. Ważne jest zrozumienie samego siebie i dotarcie do swojej podświadomości. Stosując autohipnozę będziesz efektywniej stymulował pracę mózgu. Dzięki temu możesz potrafić łatwiej i skuteczniej koncentrować się na danym zadaniu, czy też czynności, którą chcesz wykonać.

Jak wprowadzić się w stan autohipnozy?

Przede wszystkim w taki stan najlepiej wprowadzać się w ciszy. Możesz jedynie włączyć relaksującą, spokojną muzykę, która wpłynie na twój nastrój. Najlepiej ułóż się wygodnie na tapczanie lub karimacie. Po chwili przymknij oczy. Skup się na jednym konkretnym temacie np. zadaj sobie pytanie na nurtujący cię temat lub jak rozwiązać dany problem. Pamiętaj, aby nie było ono ogólnikowe, tylko konkretne. Następnie pomyśl o czymś przyjemnym, ładnym i kolorowym. Pozwól myślom swobodnie płynąć, nie skupiając się na niczym konkretnym. Po wyjściu z transu otwórz oczy. Być może już następnego dnia otrzymasz odpowiedź, która pozwoli na rozwiązanie twojego problemu.

Ćwicz i trenuj

Często próbuj wprowadzać się w trans hipnotyczny. Staraj się koncentrować na danym temacie, bez zbędnego rozpraszania się i myślenia o czymś innym. Często wizualizuj sobie, to co chcesz osiągnąć. Koncentruj się na szczegółach. Rozmawiaj z podświadomością.  

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 1

kjhgfdsa poiuytrewq mnbvcxz

29.09.2019

Kazm

Art

Codzienna gimnastyka - sposób na zdrowie

29.03.2017
Codzienna gimnastyka - sposób na zdrowie

Bycie aktywnym powoduje, że człowiek staje się bardziej pobudzonym do życia. Poprawia się metabolizm oraz krążenie, co wpływa na szybszą regenerację całego ciała. Krew wydajniej rozprowadza tlen do wszystkich tkanek w organizmie i dzięki temu mamy lepszą wydolność, ale także praca mózgu jest efektywniejsza. Poza tym przybywa nam energii. Z tych wszystkich powodów warto codziennie znaleźć chociaż kilkanaście minut na gimnastykę.

Pobudka

Po przespanej nocy ciało nie funkcjonuje jeszcze na pełnych obrotach. Dlatego najpierw warto usiąść na łóżku i przez ok. 5 minut trwać tak robiąc głębokie wdechy i wydechy powietrza. Dopiero po tym czasie można wstać. Rano potrzebujemy energii do działania. Dobrze jest najpierw wykonać skłony, skrętoskłony tułowia, wymachy rąk i przysiady. Pomaszerujmy w miejscu, a nawet potruchtajmy. Jak będziemy już rozgrzani można teraz wykonać kilka ćwiczeń siłowych, czyli pompki, podciąganie na drążku jeśli taki posiadamy, wyciskanie hantli, a także planki. Później przyda nam się rozciąganie mięśni całego ciała. Warto na zakończenie wyciszyć się jeszcze np. w pozycji lotosu lub korzystając z ćwiczeń relaksujących jogi. Całość całej gimnastyki powinna trwać od 15 do 30 minut.

Wciągu dnia

Każda praca jaką wykonujemy wpływa na nasze samopoczucie. Ślęczenie wiele godzin przy biurku, czy powtarzanie jakiejś czynności może spowodować usztywnianie mięśni i wywoływanie dolegliwości. Dlatego należy co pewien czas zrobić sobie przerwę na ,,rozprostowanie kości" wykonując krótkie ćwiczenia. Może to  być kilka półprzysiadów, skłony, skrętoskłony, ale także rozciąganie tych najbardziej usztywnionych partii ciała. W tym czasie wykonujmy głębokie wydechy, aby ćwiczenia były intensywniejsze i pozwoliły się odprężyć. Cała gimnastyka może trwać od jednej do trzech minut. Powtarzajmy te ćwiczenia co godzinę, a jeśli nie jest to możliwe, to przynajmniej co dwie.

Codzienna gimnastyka pomoże nam we właściwy sposób przygotować ciało do czekających je zadań, ale także doda energii i wpłynie pozytywnie na nasza psychikę. Wystarczy tylko kilka minut, aby czuć się komfortowo.

 

Jarosław Cieśla

Dodaj komentarz


Komentarzy: 2

kejtok

30.03.2017

Hehe Spanie w pracy to by było fajne :))))

meti

29.03.2017

kolega w biurze wykonuje ćwiczenia co jakiś czas, ale jak na tyle osob, które pracują to chyba tylko on, albo nie widziałem - podobno dobrze robi też krotka drzemka w pracy - nie dluzej niż 5 minut, ale to chyba bardziej na zachodzie popularne :-)

Art

Mały pomocnik Kucharza

20.05.2017
Mały pomocnik Kucharza

Zajęcia plastyczne, sensoryczneoraz plac zabaw, warsztaty naukowe i kulinarne w jednym miejscu? Taka mieszanka istnieje tylko w kuchni z powodzeniem możesz zaprosić dziecko.

 

Większość dzieci bardzo interesuje to co dzieje się w kuchni.

Kuchnia to nie tylko ulubione miejsce spotkań, ale także magiczne miejsce, w którym powstaje coś z niczego i dodatkowo dochodzą piękne zapachy. Co prawda spowoduje to więcej sprzątania, jednak korzyści z zabaw w kuchni są nie do przecenienia. Pomagają rozwinąć twórcze myślenie, wpływają na zdolności manualne, pozwalają użyć wszystkich zmysłów, a do tego po prostu dają wiele radości.

 

Prosto ze sklepu.

Dziecko może pomagać  w kuchni na każdym etapie przygotowywania posiłku.  Rozpakowywanie zakupów może być pretekstem do wielu zabaw.

Jak to się nazywa?

Dzisiaj mamy bardzo duży wybór  gatunków warzyw i owoców. Codziennie można kupić coś nowego. Świetną zabawą na rozwinięcie słownictwa może być zabawa w zgadywankę co to jest co Ci to przypomina ? Co jest okrągłe, ma porowatą skórkę i pachnie świętami?

Czas na użycie zmysłu węchu i dotyku aby odgadnąć z czym mamy do czynienia.  Co tak pachnie? Ten owoc jest miękki czy twardy? Spróbuj i zgadnij , co to. Podzbiory

Można poprosić dziecko aby podzielił produkty spożywcze według ustalonego klucza np. Według smaku : słone lub słodkie. Albo według przynależności do grupy owoców, warzyw, orzechów. Lub też  znajdźmy wszystko, co potrzebne do ugotowania zupy, czy też sałatki.

Jakie produkty lubią zimno?

Niech maluch  sam przyporządkuje  produkty spożywcze do odpowiednich miejsc w kuchni. Co trzeba schować do lodówki?

 

Przesypywanie

Przesypywanie to najlepszy sposób aby ćwiczyć małą motorykę u dziecka. Dzieci uwielbiają przesypywanie piasku, kamyków, przelewanie wody z kubeczka do kubeczka. Kilkulatek będzie miał dużo frajdy gdy będzie miał możliwość przesypać mąkę, cukier czy kasze do odpowiednich pojemników.

 

Czas na kąpiel

Dzieci uwielbiają bawić się w wodzie. Możemy to odpowiednio wykorzystać  do zabawy w kąpiel warzyw lub owoców..

 

Dzisiaj w menu

 Jeśli dziecko przygotuje jedzenie samodzielnie, to dużo chętniej je zje – jest to sprawdzony sposób dla niejadków. Jest to  dobry sposób,  aby namówić dziecko do jedzenia rzeczy, przed którymi na co dzień się wzbrania.

Komponowanie kanapek

Kanapkę zawsze chętnie nasze dziecko zje.  Kanapkę łatwo też udekorować oraz zachęcić dziecko  do wycinania plastikowym nożykiem  różnych kształtów z sera żółtego. Można użyć foremek do wycinania ciasteczek.  Jeśli takich nie macie, niech mama pokroi różne rzeczy do miseczek a dziecko na kanapce układa z nich swoje kompozycje. Może być  np.: pirat z ogórkowymi oczami i szczypiorkowymi wąsami, albo księżniczka z paprykowymi ustami i zielonymi, natkowymi włosami. Granicą jest dziecięca wyobraźnia.

Lepienie pierogów

Jest to jedna z ulubionych zabaw maluchów szczególnie lepienie ciasta - małe rączki uwielbiają ugniatać, ściskać i …  zajęcie to dodatkowo pobudza sensorykę.     Idealną rozrywko – zabawą będzie  wspólne lepienie  pierogów. Pomoc dziecka jest  tutaj możliwa na każdym etapie przygotowywania  potrawy.  Ugniatanie ciasta, mieszanie farszu, wałkowanie, wykrawanie kółeczek, a na końcu klejenie pojedynczych pierogów – każda z tych czynności pozwoli maluchowi poćwiczyć paluszki, koncentrację i koordynację ruchów.

Nadziewanie szaszłyków

Czy Twoje dziecko lubi jeść tylko makaron,  a gdy proponujesz mu owoce lub warzywa  to odmawia ?  Z pomocą mogą przyjść owocowo – warzywne  szaszłyki.  Kolorowa papryka, banan, truskawka, kiwi i do dzieła! Wybór jest naprawdę ogromny, a przygotowanie nie jest czasochłonne. Trzeba być tylko ostrożnym  na wykałaczkę , by dziecko nie zrobiło sobie nią krzywdy.

 

A na deser…

Wycinanie ciasteczek.

Jest to zajęcie obowiązkowe  w  każdej kuchni, które da dużo frajdy naszemu dziecku. Wystarczy urobić kawałek dowolnego ciasta i możemy  wycinać różne kształty. Do dekorowania możemy użyć posypki kolorowej specjalnych foremek czy te kolorowego lukru

Robienie lodów.

Jak wiadomo dzieci kochają lody. Wystarczy zamrozić jogurt, banana lub też inny owoc,  albo nalać do pojemniczków sok owocowy, by po kilku godzinach cieszyć się lodami w wersji light. Przy okazji można  zaobserwować  z dzieckiem proces zamrażania i rozmrażania, a w nagrodę za cierpliwość zjeść coś pysznego.

Koktajle

Przygotowywanie koktajli to też bardzo dobry  sposób na eksperymenty w kuchni. Jeśli przykładowo  zmieszamy białe mleko z czerwonymi  truskawkami – to  jakiego koloru dostaniemy koktajl? A z jagodami lub z bananem ?  Wszelkie mieszanki są  dozwolone a koktajl czy smoothie można też zrobić z zielonych warzyw jak szpinak, kiwi pietruszka, burak. Dziecko przykładowo nie lubi buraka? Wyciśniętego wraz z jabłkiem i marchewką nawet nie poczuje, kolor będzie nieziemski, a napój pełen witamin. Pozwólmy dziecku dobrać składniki na swój własny koktajl. To pozwoli dziecku  rozwinąć kreatywność oraz może  wspólnie odkryjecie  smaki, o jakich wam się dotąd nie śniło.

 

Porządkowanie

Po wspólnych eksperymentach w kuchni  zaprośmy dziecko do porządków. Może przykładowo  umyć plastikowe kubeczki lub też powkładać naczynia do zmywarki,  powycierać część naczyń a nawet powstawiać je do szafek. Uporządkować naczynia według rozmiarów mniejsza  miseczka do większej, większy garnek na spód. Można też zabawić się w zabawę w porządkowanie pokrywek. Dodatkową lekcją,  którą może nauczyć się nasze dziecko jest to ,  że kuchnia, niestety, nie sprząta się sama.

 

przedszkoland.pl

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się