Art

Ostry dyżur stomatologiczny

09.05.2015
Ostry dyżur stomatologiczny

Nagły ból zęba

Często zdarza się tak, że nagle zaczyna boleć ząb. Zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje. W skrócie opowiemy jakie mogą być tego przyczyny. 

Ból może mieć wiele przyczyn. Pojawia się najczęściej w wyniku urazu mechanicznego.  Chodzi o nacisk wywoływany na nerw podczas jedzenia, powodując zapalenia miazgi zęba. W konsekwencji wymagane jest leczenie kanałowe zęba. Przyczyną mogą być także infekcje kanału korzeniowego – towarzyszy temu uczucie "wysadzania zęba" i obrzęk, nadwrażliwość zębów, kiedy odsłonięty jest fragment korzenia. Zęby dają o sobie znać na skutek spadku odporności (infekcje, choroby), spożywania dużej ilość cukrów, braku właściwej higieny jamy ustnej. 

Kiedy jest pomocny ostry dyżur stomatologiczny?

Gdy atakuje Cię silny ból zęba, niepozwalający zasnąć, a rano wstajesz do pracy lub masz  zupełnie inne plany. Dyżur weekendowy sprawdza się również gdy potrzebujesz nagłej pomocy stomatologa, z powodu długo nieleczonych zębów. Za oknem coraz cieplej, temperatura coraz wyższa, a stany zapalne lubią o sobie dawać znać. Dlatego też, tak ważne jest aby zgłaszać się na regularne przeglądy stomatologiczne, aby temu zapobiegać. 

To się często zdarza…

Kiedy pacjenci zgłaszają się na nasz ostry dyżur, staramy się dowiedzieć w jakich okolicznościach pojawił się nagły ból zębów. Często jest tak, że zwlekamy z wizytą u dentysty pomimo, że wiemy o ubytkach. „Wyzwalaczem” bólu często jest jedzenie – szczególnie w okolicach świąt. Duża ilość kwasów powoduje podrażnienie i stany zapalne, co przejawia się nagłym i silnym bólem. Dlatego zawsze lepiej wcześniej zaplanować wizytę u stomatologa, niż potem cierpieć.

  • Niezależnie od rodzaju bólu – należy niezwłocznie skontaktować się z dentystą! Żadne "domowe" sposoby nie zlikwidują przyczyny bólu, a mogą go nawet nasilać. Każdy, kto ma za sobą "ból zęba" – wie co on oznacza, dlatego najlepiej jest od razu udać się do gabinetu i rozpocząć leczenie. 

Zasady przyjmowania pacjentów podczas weekendu i świąt:

Przyjmujemy nagłe przypadki bólu zębów w czasie weekendu. Przed wizytą konieczny jest kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 508 869 273 i umówienie się na wizytę w godzinach od 9 do 22. Nasz gabinet mieści się na Klecinie, we Wrocławiu. Nie współpracujemy z NFZ.

  • Gabinet Stomatologiczny Twój Uśmiech ul. Wałbrzyska 9C, 52-314 Wrocław 
  • email: info@dentystka.wroc.pl   www.dyzurdentystyczny.pl

  znak_twoj_usmiech_lawenda

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Jak wygrać walkę z otyłością?

01.03.2015
Jak wygrać walkę z otyłością?

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Walki z Otyłością. Ponad połowa Polaków ma nadwagę lub jest otyła. Walka ze zbędnymi kilogramami nie jest łatwa i wiele osób szybko się poddaje. Jak skutecznie schudnąć? Przygotowaliśmy dla Was kilka rad oraz infografikę.

  • Jedz mniejsze porcje. Wcale nie musisz zapełniać maksymalnie żołądka żeby zaspokoić głód, wręcz jest to niewskazane. Jeśli zjesz za dużo staniesz się ciężki i ospały.
  • Jedz wolniej. Jedzenie ma być przyjemnością, więc przestań wrzucać w siebie w biegu posiłki. Zacznij dłużej przeżuwać i delektować się potrawą. Kiedy jesz szybko, nawet nie zauważasz, że zjadasz za dużo.
  • Pij więcej wody. 2 litry dziennie to obowiązek, a jeśli masz nadwagę powinieneś wypijać jeszcze więcej. Woda wspomaga procesy metaboliczne oraz oczyszcza organizm z toksyn.
  • Ruszaj się, kiedy tylko możesz. Wybieraj schody zamiast windy. Przejdź kilka przystanków na piechotę, zamiast jechać autobusem. Zabierz psa na długi spacer. Każda okazja jest dobra, więc skończ z wymówkami, że brakuje Ci czasu na ruch.
  • Znajdź sport dla siebie. Najlepsze na redukcje tkanki tłuszczowej są ćwiczenia aerobowe. Zacznij więc biegać, pływać lub jeździć na rowerze. Wybierz się na siłownię, aerobik lub tańce. Zagraj ze znajomymi w koszykówkę, tenisa lub siatkówkę. Regularne ćwiczenia poprawiają krążenie i dodają energii.
  • Zmień złe nawyki żywieniowe. Unikaj przetworzonych, gotowych posiłków. Skończ z niezdrowymi przekąskami. Jest cała masa smacznych i zdrowych produktów, których zapewne wcześniej nie dostrzegałeś na półkach sklepowych.
  • Odchudzaj się z głową. Lepiej stopniowo zmieniać swoje nawyki żywieniowe i styl życia niż stosować diety cud. Drastyczne diety polegające na głodzeniu się nie mają sensu. Ani nie są zdrowe, ani też na dłuższą metę skuteczne, ponieważ łatwo o efekt jojo.
  • Skonsultuj się z dietetykiem. Nie jest łatwo samemu opracować odpowiednią, zdrową, zróżnicowaną dietę, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalisty, by ustalić dokładny plan działania, a następnie kontrolować efekty.

Tylko racjonalne, zbilansowane, zdrowe odżywianie oraz wygenerowanie większego zużycia energii od zapotrzebowania dziennego organizmu, spowoduje spalenie tkanki tłuszczowej z całego ciała. Zatem żeby schudnąć musisz po prostu mniej jeść oraz więcej ruszać się i ćwiczyć. Nie ma żadnej prostszej metody, więc od dziś koniec z lenistwem! Rusz się z kanapy i zadbaj o swoje zdrowie!

 

  • otyłość nadwaga infografika

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Związek odżywiania z wyglądem

09.01.2016
Związek odżywiania z wyglądem

Sposób jedzenia wpływa nie tylko na wagę, ale też na inne aspekty naszego wyglądu. Jest to szczególnie ważny aspekt dla kobiet, które zazwyczaj w ładny wygląd wkładają więcej wysiłku niż panowie.

Odpowiednio zbilansowane posiłki powinny dostarczać zalecaną ilość składników odżywczych i mikroelementów. Wpływa to pozytywnie na zdrowie i samopoczucie, ale też na wygląd cery, włosów i paznokci. Prawidłowe odżywianie się, a co za tym idzie dostarczanie określonych składników odżywczych, które wpływają na te tkanki ma kluczowe znaczenie.

Witaminy A, E, C, PP poprawiają stan skóry, a przez to są bardzo często składnikami do wielu kosmetyków. Nie należy zapominać, że dostarczanie składników odżywczych powinno być realizowane za pomocą odpowiednio zbilansowanej diety. Kosmetyki to jedynie dodatek, kiedy zadbamy o lepsze odżywienie od środka, na kremy nie trzeba będzie wydawać fortuny.

Witaminy takie jak witamina A, D, E, K oraz beta-karoten należą do składników rozpuszczalnych w tłuszczach wiec ich głównym miejscem działania są tkanki, które są bogate w tkankę tłuszczową. Wpływają korzystanie szczególnie na skórę, która jest najwiekszym organem organizmu. Witamina E ochrania błony komórkowe organizmu.

Witamina C jest silnym antyoksydantem, pomaga zwalczać wolne rodniki. Stymuluje odbudowę skóry, przyspiesza jej regenerację, a także stymuluje sytezę kolagenu w skórze.

Witamina A chroni przed promieniowaniem UV i dzięki temu zabezpiecza przed przedwczesnym starzeniem skóry. Bierze udział w powstawaniu nowych komórek. Zarówno witamina A jak i beta karoten są szczególnie ważne w okresie letnim.

Witaminy to jednak nie wszystko, najważniejszym budulcem ogranizmu jest białko. Wpływa też na nawodnienie organizmu i wiele innych ważnych cech. Dostarczanie w pożywnieniu odpowiedniej ilości aminokwasów stymuluje syntezę kolagenu oraz elastyny. Odpowiednia synteza tych białek sprzyja niwelowaniu zamaszek i wygładzeniu skóry. W codziennym menu nie może zabraknąć też zdrowych tłuszczów, najlepiej pochodzenia roślinnego. Zawierają one najzdrowsze dla nas niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które są konieczne dla zachowania zdrowia i poprawy wyglądu.

Zatem ilość i proporcje składników, które dostarczamy w codziennej diecie w znaczący sposób wpływa na stan urody.

 

Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się