Art

Przyczyny zaburzeń seksualnych u kobiet

14.05.2017
Przyczyny zaburzeń seksualnych u kobiet

Zaburzenia seksualne u kobiet mogą mieć różny charakter. Czasami wiąże się to z obniżonym libido lub też zupełnie odwrotnie, czyli z nadmierną ochotą na seks. Bywa też tak, że kobieta nie może osiągnąć orgazmu lub też czuje wręcz wstręt na samą myśl o zbliżeniu. Oczywiście zaburzenia te mogą pojawić się incydentalnie lub też mieć formę długotrwałą lub powracającą.

Bolesność

Do przyczyn zaburzeń seksualnych mających podłoże zarówno fizyczne jak i psychiczne należy zaliczyć pojawiający się ból przy każdym zbliżeniu. Takie zjawisko określa się mianem dyspauremii. Może ono wynikać ze schorzeń okolic pochwy. Są to grzybice, a także stany zapalne. Jednak często też bolesność może być wywołana nerwicami, stresem, a także nieporozumieniami z partnerem. Ból pochwy czasami występuje ze względu na zamykanie się jej przy próbie współżycia, co określa się mianem pochwicy. Jest to wynik traumatycznych doznań np. po gwałcie, a także lęku przed ciążą, chorobami przenoszonymi drogą płciową itp.

Spadek libido 

Częstą przyczyną braku współżycia jest zahamowanie potrzeb seksualnych. Ten stan określa się jako Hypolibidemia. Kobieta może mieć orgazm, ale nastąpiła u niej niechęć do seksu, a raczej do partnera ze względu na nudę i monotonię w związku.

Problemy psychiczne

Kobiety, które są poddane sytuacjom stresowym mogą w pewnym momencie nie mieć ochoty na seks. Kłopoty w pracy, domu, środowisku w którym się żyje, lub też lęk np. przed zajściem w ciążę, a także depresja mogą skutecznie zaburzyć funkcje seksualne. Często też dochodzi jeszcze brak akceptacji wyglądu własnego ciała i kompleksy na tym punkcie. Czasami zaburzenia pojawiają się na skutek światopoglądu religijnego oraz obyczajowego.
Podłoże psychiczne może też mieć tzw. hiperlibidemia, czyli zbyt duża potrzeba seksu. Najczęściej spowodowana jest nerwicą. Współżycie nawet z przygodnymi partnerami ma na celu ucieczkę od problemów.  

Choroby i schorzenia

Często niechęć do seksu bierze się z różnego rodzaju dolegliwości. Nikt przecież nie myśli o seksie, gdy cierpi na notoryczne bóle głowy oraz innych narządów ciała. Przyczyną zaburzeń seksualnych mogą również być choroby neurologiczne, dolegliwości układu moczowego, a także schorzenia związane z układem ruchu. Wiele farmaceutyków, które są przyjmowane przy różnego rodzaju chorobach może też powodować brak chęci na współżycie lub  zmniejszone doznania podczas stosunku płciowego.   

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Obudź wewnętrzną siłę autohipnozą

17.05.2017
Obudź wewnętrzną siłę autohipnozą

Hipnoza to stan umysłu, który funkcjonuje w prawidłowy i bardzo efektywny sposób. To odmienny stan świadomości. Osoba poddana hipnozie jest podatna na sugestie i reagowanie na określone zewnętrzne bodźce. Stan ten jest wykorzystywany w medycynie jako narzędzie służące do leczenia chorób i schorzeń. Ma też zastosowanie w psychologii.

Istnieje możliwość, żeby samodzielnie wprowadzić się w stan hipnotyczny. Dzięki temu możemy zdystansować się od całego świata, uspokoić, zrelaksować i obudzić drzemiące w sobie pokłady siły. Taki trans nazywa się autohipnozą.

Po co to robić?

Zaletą stosowania metody autohipnozy będzie zrelaksowanie się i odizolowanie od świata zewnętrznego oraz po prostu odpoczynek dla ciała i umysłu. Celem jest znalezienie odpowiedzi na nurtujące nas pytania, a także zmiana podejścia do pewnych spraw i przede wszystkim pozbycie się myśli, które blokują nasz rozwój. Ważne jest zrozumienie samego siebie i dotarcie do swojej podświadomości. Stosując autohipnozę będziesz efektywniej stymulował pracę mózgu. Dzięki temu możesz potrafić łatwiej i skuteczniej koncentrować się na danym zadaniu, czy też czynności, którą chcesz wykonać.

Jak wprowadzić się w stan autohipnozy?

Przede wszystkim w taki stan najlepiej wprowadzać się w ciszy. Możesz jedynie włączyć relaksującą, spokojną muzykę, która wpłynie na twój nastrój. Najlepiej ułóż się wygodnie na tapczanie lub karimacie. Po chwili przymknij oczy. Skup się na jednym konkretnym temacie np. zadaj sobie pytanie na nurtujący cię temat lub jak rozwiązać dany problem. Pamiętaj, aby nie było ono ogólnikowe, tylko konkretne. Następnie pomyśl o czymś przyjemnym, ładnym i kolorowym. Pozwól myślom swobodnie płynąć, nie skupiając się na niczym konkretnym. Po wyjściu z transu otwórz oczy. Być może już następnego dnia otrzymasz odpowiedź, która pozwoli na rozwiązanie twojego problemu.

Ćwicz i trenuj

Często próbuj wprowadzać się w trans hipnotyczny. Staraj się koncentrować na danym temacie, bez zbędnego rozpraszania się i myślenia o czymś innym. Często wizualizuj sobie, to co chcesz osiągnąć. Koncentruj się na szczegółach. Rozmawiaj z podświadomością.  

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 1

kjhgfdsa poiuytrewq mnbvcxz

29.09.2019

Kazm

Art

Codzienna gimnastyka - sposób na zdrowie

29.03.2017
Codzienna gimnastyka - sposób na zdrowie

Bycie aktywnym powoduje, że człowiek staje się bardziej pobudzonym do życia. Poprawia się metabolizm oraz krążenie, co wpływa na szybszą regenerację całego ciała. Krew wydajniej rozprowadza tlen do wszystkich tkanek w organizmie i dzięki temu mamy lepszą wydolność, ale także praca mózgu jest efektywniejsza. Poza tym przybywa nam energii. Z tych wszystkich powodów warto codziennie znaleźć chociaż kilkanaście minut na gimnastykę.

Pobudka

Po przespanej nocy ciało nie funkcjonuje jeszcze na pełnych obrotach. Dlatego najpierw warto usiąść na łóżku i przez ok. 5 minut trwać tak robiąc głębokie wdechy i wydechy powietrza. Dopiero po tym czasie można wstać. Rano potrzebujemy energii do działania. Dobrze jest najpierw wykonać skłony, skrętoskłony tułowia, wymachy rąk i przysiady. Pomaszerujmy w miejscu, a nawet potruchtajmy. Jak będziemy już rozgrzani można teraz wykonać kilka ćwiczeń siłowych, czyli pompki, podciąganie na drążku jeśli taki posiadamy, wyciskanie hantli, a także planki. Później przyda nam się rozciąganie mięśni całego ciała. Warto na zakończenie wyciszyć się jeszcze np. w pozycji lotosu lub korzystając z ćwiczeń relaksujących jogi. Całość całej gimnastyki powinna trwać od 15 do 30 minut.

Wciągu dnia

Każda praca jaką wykonujemy wpływa na nasze samopoczucie. Ślęczenie wiele godzin przy biurku, czy powtarzanie jakiejś czynności może spowodować usztywnianie mięśni i wywoływanie dolegliwości. Dlatego należy co pewien czas zrobić sobie przerwę na ,,rozprostowanie kości" wykonując krótkie ćwiczenia. Może to  być kilka półprzysiadów, skłony, skrętoskłony, ale także rozciąganie tych najbardziej usztywnionych partii ciała. W tym czasie wykonujmy głębokie wydechy, aby ćwiczenia były intensywniejsze i pozwoliły się odprężyć. Cała gimnastyka może trwać od jednej do trzech minut. Powtarzajmy te ćwiczenia co godzinę, a jeśli nie jest to możliwe, to przynajmniej co dwie.

Codzienna gimnastyka pomoże nam we właściwy sposób przygotować ciało do czekających je zadań, ale także doda energii i wpłynie pozytywnie na nasza psychikę. Wystarczy tylko kilka minut, aby czuć się komfortowo.

 

Jarosław Cieśla

Dodaj komentarz


Komentarzy: 2

kejtok

30.03.2017

Hehe Spanie w pracy to by było fajne :))))

meti

29.03.2017

kolega w biurze wykonuje ćwiczenia co jakiś czas, ale jak na tyle osob, które pracują to chyba tylko on, albo nie widziałem - podobno dobrze robi też krotka drzemka w pracy - nie dluzej niż 5 minut, ale to chyba bardziej na zachodzie popularne :-)

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się