Art

TRX - nowy wymiar fitnessu

19.05.2015
TRX - nowy wymiar fitnessu

TRX to nowa forma ćwiczeń fizycznych z wykorzystaniem taśm, którą coraz częściej można spotkać w klubach fitness i siłowniach. Do wykonania ciekawego i efektywnego treningu wcale nie potrzebujemy maszyn i specjalnych przyrządów. Dzięki TRX taki trening można zrobić w domu, albo parku. Wystarczy opanować technikę i trenować regularnie dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów.

Taśmy można łatwo przymocować do drzwi czy gałęzi w parku lub w lesie. Można zabrać je ze sobą wszędzie dzięki temu, że są lekkie i nie zajmują dużo miejsca. Do tego ich użycie jest bardzo proste.

Ćwiczenia z taśmami TRX są wszechstronne, pomagają wzmocnić mięśnie całego ciała. Nie są łatwe do wykonania, choć może takie się wydają. Ciało w czasie treningu niestabilne, punktów podparcia o podłoże mamy niewiele, dlatego wszystkie mięśnie muszą być aktywne żeby zachować równowagę. Ciało może pracować z podporze ze stopami zawieszonymi na taśmach, co sprawia że cały ciężar ciała spoczywa na rękach. W innych ćwiczeniach balansujemy na jednej nodze, albo mocno odchylamy się ku tyłowi. Oczywiście z ich pomocą można wykonywać jest wiele powszechnie znanych ćwiczeń jak przysiady czy wypady nóg, a dzięki taśmom będą one jeszcze bardziej skuteczne. Propozycji ćwiczeń jest bardzo dużo, najważniejsze że aktywujemy do pracy całe ciało, także mięśnie głębokie, które stabilizują ciało i gwarantują odpowiednią postawę.

Ćwiczenia zawsze należy poprzedzić rozgrzewką, żeby przygotować ciało do pracy, wysiłek musi być bezpieczny. Taśmy TRX to świetne urozmaicenie dla wszystkich, którzy lubią poznawać nowe ćwiczenia i podnosić swoje możliwości. Taki trening wzmacnia i wysmukla ciało. Z pozoru nie jest to bardzo intensywny trening, jednak w praktyce można się solidnie spocić. Ćwiczenia wykonywane są w umiarkowanym tempie, tak aby skupić się na poprawnej technice i kontrolować ciało podczas wykonywania ćwiczeń. Ciało powinno znajdować się w linii prostej, z napiętym brzuchem i pośladkami. Zwiększenie obciążenia można uzyskać poprzez zmianę konta nachylania ciała robiąc krok w przód, lub w tył kiedy chcemy je zmniejszyć.

TRX daje mnóstwo możliwości do budowania siły i rozwijania swojego ciała. Można znaleźć takie zajęcia z ofercie wielu klubów fitness, kulturyści też chętnie włączają taśmy do swoich treningów.

 

Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Sprzymierzeńcy przyszłej mamy

18.05.2015
Sprzymierzeńcy przyszłej mamy

Ciąża to wspaniały czas. Są jednak sprawy, które wielu mamom spędzają sen z powiek. Choć dieta nie rozwiąże wszystkich tych problemów, to na pewno wiele z nich pomoże wyeliminować. Oto kilka dolegliwości, z którymi szybko można się rozprawić odpowiednio komponując codzienny jadłospis: -        Zawroty głowy, nudności, zgaga Nieregularne jedzenie i zbyt mała ilość przyjmowanych płynów może powodować obniżenie poziomu cukru we krwi. Skutkuje to uczuciem miękkości kolan oraz zawrotami głowy. Najlepszym lekarstwem na nudności jest woda z dodatkiem świeżego imbiru lub sok z brzozy. Czasem nudności są  intensywne i długotrwałe ( mogą trwać nawet cały dzień) i żaden z podanych sposobów nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Wybawieniem może być miętowa guma do żucia, która idealnie sprawdza się również, kiedy męczy zgaga. -        Skurcze mięśni nóg Dolegliwość niezwykle dokuczliwa i bolesna. Pojawia się najczęściej w drugim i trzecim trymestrze. W zminimalizowaniu skurczów powinno pomóc przyjmowanie odpowiedniej dawki wapnia i magnezu oraz przyjmowanie około 1,5 litra płynów na dobę. -        Problemy jamy ustnej O zęby i dziąsła w ciąży należy szczególnie dbać. Dokładne ich szczotkowanie i korzystanie z nici dentystycznej pomoże w walce o zdrowy i piękny uśmiech. W wyjątkowych sytuacjach zastępnikiem szczoteczki mogą być orzechy, ser lub guma do żucia bez cukru. -        Obrzęki Przypadłość ta dotyczy około 75% ciężarnych. Delikatna opuchlizna jest zdrowym objawem ciąży. Problemem stają się opuchnięte nogi i kostki uniemożliwiające stanie i poruszanie się. W takich przypadkach może pomóc picie większej ilości płynów. Takie działanie wspomaga wypłukiwanie zbędnych produktów przemiany materii. -        włosy pozbawione blasku Mimo, że kobieta w ciąży nie narzeka na gęstość włosów, ich jakość często wpływa negatywnie na dobre samopoczucie. W przywróceniu włosom ich pięknego blasku pomogą witaminy: A (sprawi, że włosy będą się ładnie układały), B (wspomoże ich wzrost i pogłębi barwę), C (ma działanie wzmacniające). Dodatkowo kwasy tłuszczowe omega-3 odżywią włosy i skórę głowy. -        problemy z cerą Sucha skóra potrzebuje nawodnienia, dlatego tak ważne jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Gdy skóra się łuszczy, brak jej kwasu linolowego (głównego składnika nasion i orzechów) lub kwasów omega-3. Przebarwienia w ciąży to norma, lecz gdy na ciele pojawia się bardzo dużo plam, przyczyną może być niedobór kwasu foliowego. Znajduje się on w zielonych warzywach i pełnoziarnistym chlebie. Wypryski powodują hormony. Z pomocą w takiej sytuacji może przyjść witamina B6. Gdy skórze brakuje blasku, sięgnij po witaminę C, która uelastyczni i rozświetli twarz. Należy pamiętać, że przyjmowanie wszelkich witamin i leków w trakcie ciąży i karmienia piersią powinno być konsultowane z lekarzem prowadzącym. Nierozsądne przyjmowanie suplementów diety może być powodem daleko idących skutków dla zdrowia, a nawet życia dziecka. Autorka: Matvijewna Grządkowska

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Spagetti dla malucha

17.05.2015
Spagetti dla malucha

Pomidory to cenne źródło witamin oraz substancji odżywczych. Zawierają karoten, kwas foliowy, biotynę oraz witaminy B1, B2, B3, B6, K, C, E. Bogate w potas, sód, mangan, magnez, fosfor, wapń, żelazo, miedź oraz cynk. Pomagają w przemianie materii i działają wyciszająco ze względu na zawartość soli bromu. Dietetycy zalecają je dzieciom i młodzieży w okresie intensywnego wzrostu.

Spaghetti dla malucha powstaje w kilka chwil. Potrzebne będą:

-        200 ml pasaty pomidorowej

-        2 marchewki

-        Pół cebuli

-        łyżka oliwy z oliwek

-        majeranek

-        1 porcja makaronu

Makaron ugotować w nieosolonej wodzie. Przełożyć na sitko i przelać zimną wodą w celu przerwania procesu gotowania.  Marchewkę należy obrać i zetrzeć na drobnej tarce. Cebulę pokroić w kosteczkę. Wszystko podsmażyć na oliwie. Gdy marchewka zmięknie należy dodać majeranek oraz pasatę i redukować do momentu uzyskania konsystencji gęstego sosu. Jeszcze ciepły ( lecz nie gorący sos) wymieszać z makaronem i podawać.

Chętnych zapraszam do samodzielnego przygotowania pasaty. Jedyne czego potrzebujemy to 3-4 dojrzałe pomidory. Należy obrać je ze skórki i pokroić w kosteczkę. Tak przygotowane wrzucamy na patelnię z odrobiną oliwy z oliwek i około 3/4 szklanki wody. Rozgotowujemy na małym ogniu do momentu powstania gęstego sosu. Na tym etapie można dodać również majeranek. Tak przygotowany sos wykorzystamy np. do domowej pizzy.

Danie przeznaczone dla dzieci powyżej 8 miesiąca życia. Przygotowując spaghetti dla maluchów karmionych łyżeczką wskazane jest rozdrobnienie makaronu na małe kawałeczki. Można również zrezygnować z cebuli i majeranku. Dla starszych koneserów jedzących już samodzielnie kawałki makaronu wielkości świderków będą bardzo pomocne w trakcie chwytania.

Należy pamiętać, że niedojrzałe, zielone pomidory zawierają solaninę, która jest trująca. Znajduje się ona również w łodygach i liściach, dlatego po zbiorze warzyw należy starannie umyć ręce. Substancja ta nie ginie podczas gotowania, lecz wyłącznie w procesie dojrzewania.

Pyszny, zdrowy i ekspresowy w przygotowaniu posiłek dla całej rodziny. Maluchom daje uciechę z samodzielnego jedzenia, rodzicom radość z apetytu dziecka. Smacznego!

Autor: Matvijewna Grządkowska

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Copyright ©2019 RankingLekarzy.pl

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się