Art

Zagrożenia dla zdrowia w podróży [RAPORT 2015]

10.08.2015
Zagrożenia dla zdrowia w podróży [RAPORT 2015]

Od kilku lat systematycznie wzrasta liczba Polaków spędzających wakacje poza granicami kraju. Najpopularniejsze kierunki to niezmiennie Turcja, Grecja, Chorwacja, Hiszpania i Północna Afryka - Egipt, Tunezja. Coraz chętniej wyjeżdżamy do krajów egzotycznych i tropikalnych takich jak Indie, Kambodża, Wietnam, Kenia. Niezależnie od regionu, do którego zamierzamy się wybrać nie możemy bagatelizować panujących tam zagrożeń zdrowotnych.




Pamiętajmy, że wyjeżdżając za granicę spotkamy się z innymi chorobami i zagrożeniami zdrowotnymi niż w naszym kraju. Standardy opieki medycznej w różnych częściach świata dość często odbiegają od norm europejskich.

Jak przygotować się do tropikalnego wyjazdu by uniknąć zagrożeń zdrowotnych? O czym powinniśmy pamiętać i jakie środki ostrożności zachować?


Raport, który przygotowaliśmy porusza kwestię zagrożeń zdrowotnych w różnych częściach świata. Znajdziecie w nim:


  • ciekawostki na temat państw, które Polacy odwiedzają najchętniej,

  • informacje o zagrożeniach zdrowotnych w różnych rejonach świata,

  • wykaz zalecanych przed wyjazdem szczepień,

  • informacje na temat chorób i problemów zdrowotnych w podróży,

  • kilka praktycznych porad jak bezpiecznie spędzić wymarzony urlop






Pobierz raport

                 .

Życzymy Wam udanego urlopu!

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Technika Bowena

10.08.2015
Technika Bowena

Technika Bowena to nieinwazyjna i skuteczna terapia pozwalająca przywrócić równowagę w organizmie. Zabiegani i zestresowani często nie mamy czasu na odpoczynek, jednak bardzo ważne jest zachowanie równowagi i zdrowia. W codziennym pędzie trzeba zastanowić się czego nam potrzeba. Relaks i odpoczynek to bardzo ważne elementy, nie może ich zabraknąć w naszym życiu.

Czym jest technika Bowena?

To holistyczna metoda, która resetuje nasz organizm. Uruchamia procesy samoterapii (samonaprawy), które posiada każdy z nas. W pamięci komórkowej znajdują się informacje, które zawierają prawidłowe wzorce zdrowej osoby, całkowicie nieskażone chorobami. Terapia Bowena sprawia, że organizm zaczyna dążyć do tego stanu.

Twórcą metody był nieżyjący już Thomas Ambrose Bowen, stolarz mieszkający w Australii. To jego autorska metoda, wynikająca z jego praktyk i obserwacji. Zauważył, że pewne ruchy wykonywany w ciele przynoszą dobre efekty. Na początku pomagał najbliższym, miedzy innymi pomagał żonie w opanowaniu ataku astmy. Udało mu się rozwinąć technikę bez wcześniejszego wykształcenia medycznego. Uważał, że to dar od Boga. Z czasem zaczęło przyjeżdżać do niego wiele osób z całego kraju. Przyjmowała kilkanaście tysięcy pacjentów rocznie. Wyszkolił tylko sześciu terapeutów, a jednemu powierzył szerzenie metody. Dzięki temu dziś rozprzestrzenia się na cały świat.

Na czy polega terapia?

Terapeuta poprzez zalecenia serii specyficznych ruchów daje informacje do układu nerwowego. Następnie konieczne jest przerwa, dzięki której organizm ma czas na przetworzenie informacji i podjęcie działania. Następnie przychodzi pora na kolejna sekwencję ruchów i ponownie przerwę. W efekcie następuje uruchomienie „wewnętrznego doktora”. Układ współczulny ustępuje układowi przywspółczulnemu. W takich warunkach zaczynamy zdrowieć.

Terapia głęboko rozluźnia i odblokowuje napięcia w ciele. Leczenie zachodzi na poziomie komórkowym. Pomaga oczyszczać z toksyn i regenerować organy wewnętrzne.

Dla kogo jest zalecana?

Terapia Bowtech przynosi ulgę przy bólach kręgosłupa, rwie kulszowej, zaburzenia układu krążenia, choroby układu oddechowego, zaburzenia hormonalne, problemy z wypróżnianiem. Dobre efekty osiągają też pacjenci z przewlekłym bólem oraz migrenami.

Poza tym można spodziewać się większego poziomu energii, o skuteczności tej techniki świadczy ciągle rosnące zainteresowanie i dobre efekty.

 

Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Jak urozmaicić trening rowerowy?

09.08.2015
Jak urozmaicić trening rowerowy?

Jazda na rowerze to trening cardio wzmacniający wytrzymałość. Im dłużej trenujemy granica zmęczenia się przesuwa, nie da się jednak przedłużać treningów w nieskończoność. Co zrobić, żeby ulubiony trening się nie nudził i ciągle był efektywny?

W czasie treningu można użyć oporu lub utrudnić technikę wysiłku. Wyróżnimy cztery podstawowe rodzaje treningów: wytrzymałościowy, siłowy, beztlenowy i mieszany. Jak planować treningi, żeby osiągnąć wyznaczony cel, oto kilka pomysłów.

Trening wytrzymałościowy

To trening tlenowy, który charakteryzuje się średnią intensywnością i długim czasem trwania. Pozwala na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej w trakcie treningu. Dzięki średniej intensywności nie wymaga długiej regeneracji, godzinne treningi można robić każdego dnia. Bardzo istotne jest nawadnianie w trakcie treningów.

Trening siłowy

Najłatwiej wykonać go na rowerze stacjonarnym. Na tego typu zajęciach pedałuje się o wiele wolniej, ze względy na duże obciążenie. Dzięki temu wzrasta wytrzymałość siłowa, jest to ciężki trening. Wymaga opanowania techniki, na początku wiele osób pedałuje w pozycje stojącej. Po kilku tygodniach treningów o wiele łatwiej jest utrzymać prawidłową pozycję siedzącą.

Trening interwałowy

Bardzo efektywna i wymagająca forma treningu beztlenowego, która skutecznie podkręca metabolizm. Wysoka intensywność pomaga rozładować stres i napięcia mięśniowe, po treningu wydziela się sporo endorfin czyli hormonów szczęścia. Interwały polegają na naprzemiennej zmianie tempa, np. 30 sekund pracy na maksymalnym tempie i 30 sekund odpoczynku na wolniejszych obrotach. Taki obwód powtarzamy określoną ilość razy. Po takim treningu bardzo ważna jest regeneracja, jeśli trening był bardzo wymagający z kolejnym można wstrzymać się nawet 72 godziny.

Trening mieszany

Łączy w sobie dwa lub trzy rodzaje treningu i powinien być prowadzony przez trenera. Zazwyczaj trwa dłużej niż godzinę.

To jaki trening wybierzemy zależy od postawionego sobie celu. Niektóre pozwalają szybciej schudnąć, inne budują wytrzymałość i kształtują siłę. Trening na rowerze nie musi być monotonny. Można wybrać aktywność na zewnątrz kiedy mamy piękną pogodę i ćwiczyć na rowerze stacjonarnym kiedy warunki są niekorzystne. Trening rowerowy może być bardzo ciekawy.

 

Autorka: Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się