Art

Pacjent u Lekarza w serwisie

07.06.2016
Pacjent u Lekarza w serwisie

W jaki sposób pacjenci poszukują odpowiedniego lekarza? Głównie przez internet, jak wskazuje raport platformy RankingLekarzy.pl.

Polacy przestali być biernymi klientami służby zdrowia. Stali się aktywnymi konsumentami, świadomie wybierającymi lekarza, do którego się zapiszą. Jeszcze jakiś czas temu większość lekarzy pozostawała dla pacjenta anonimowa do momentu wizyty. Jednak wraz z rozwojem internetu wszystko zaczęło się zmieniać. W sieci dostępnych jest dużo informacjai o lekarzach, dodatkowo opinie dodawane przez pacjentów pojawiają się w lawinowym tempie. Dziś aż 80% pacjentów poszukuje informacji o lekarzu w internecie, a trzech na czterech pacjentów uważa opinie innych za kluczowy czynnik wyboru.

Nieustanny rozwój technologii powoduje, że każdy jest wręcz bombardowany informacjami. Jednak jak przebić się w ich gąszczu przy wyborze odpowiedniego specjalisty? Odpowiedzią mogą być personalizowane „rankingi“, uruchomione dzięki różnorodnym kryteriom wyszukiwania i sortowaniu, w ramach platformy Rankinglekarzy.pl. Potrzebny jest ginekolog na dziś, który dodatkowo jest uprzejmy? Dzięki filtrom ocen cząstkowych i dostępności - nie będzie z tym problemu. Istnieje możliwość filtrowania aż 6 opinii cząstkowych, takich jak np.uprzejmość, poświęcony czas czy tłumaczenie choroby.

Polacy są coraz bardziej świadomi i ostrożnie podejmują decyzję o oddawaniu swojego zdrowia w ręce anonimowych specjalistów. Pacjenci są też skorzy do podziękowań. Stereotypem jest, że większość dodawanych opinii o lekarzach to negatywy. Okazuje się, że po przebadaniu 300 tys.opinii, aż 75% jest pozytywnych, a jedynie 20% to wypowiedzi negatywne.

Statystyki platformy Rankinglekarzy.pl pokazują, że ponad 1 milion użytkowników miesięcznie poszukuje informacji o lekarzach i zdrowiu. Użytkownicy najczęsciej oceniają lekarzy stomatologów (23%), następnie ginekologów (19%) i dermatologów (11%).

Spośród wszystkich ocenionych lekarzy, najlepszą ocenę jeśli chodzi o uprzejmość zdobyło aż 40% z nich, najlepiej tłumaczących chorobę jest 34%, a najbardziej godnych polecenia 40%.

Co ciekawe, lekarze rekordziści posiadają po kilkadziesiąt opinii. Pewien ortopeda z Poznania ma ich aż 126. Dostępne nowoczesne narzędzia do wyboru specjalisty pozwalają dowiedzieć się, że np.najbardziej uprzejmych pediatrów jest 1268, najlepiej tłumaczący lekarze to stomatolodzy (2422 specjalistów), a najwięcej godnych polecenia lekarzy jest w Warszawie (1643), co może wprost wynikać z wielkości tej aglomeracji. Każdy może spróbować stworzyć własny ranking, posortować i pofiltrować go według własnych potrzeb.

Na podstawie ankiety przeprowadzonej w serwisie RankingLekarzy.pl

 

Ponieważ pacjenci w internecie poszukują przede wszystkim lekarzy, ważne jest aby kontakt na linii pacjent-lekarz w serwisie był rzetelny. Co przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi nie jest skomplikowane.

Raport „Pacjent u Lekarza“ został opracowany na podstawie ankiety i analizy 300 tys. opinii narzędziami ogólnodostępnymi w nowej odsłonie serwisu RankingLekarzy.pl

 

Najważniejsze funkcjonalności przedstawiono poniżej:

 

Strona główna integrująca różne sekcje serwisu:

http://www.rankinglekarzy.pl

 

Listy wyszukiwania z sortowaniem i rozbudowanymi filtrami:

http://www.rankinglekarzy.pl/lekarze/

 

Landingi miast:

http://www.rankinglekarzy.pl/lekarze/warszawa/

 

Landingi specjalizacji:

http://www.rankinglekarzy.pl/lekarze/ginekolog/

 

Landingi miast+specjalizacji:

http://www.rankinglekarzy.pl/lekarze/ginekolog/krakow/

 

Profile lekarza z kalendarzami zapisu:

http://www.rankinglekarzy.pl/lekarz/piotr-bednarski,22865/chirurg-ogolny/bytom-katowice-warszawa/

 

Nowa sekcja pytania do lekarza:

http://www.rankinglekarzy.pl/pytania/

 

Nowa sekcja forum:

http://www.rankinglekarzy.pl/forum/

 

Nowa sekcja choroby:

http://www.rankinglekarzy.pl/forum/choroby/

 

Nowa sekcja artykuły:

http://www.rankinglekarzy.pl/artykuly/

 

Nowa sekcja ciekawostki:

http://www.rankinglekarzy.pl/ciekawostki/

 

Feed ze wszystkimi wpisami:

http://www.rankinglekarzy.pl/dyskusje/

 

Strefa lekarza:

http://www.rankinglekarzy.pl/korzysci/

 

oraz wiele innych.

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Piękna cera na wiosnę

24.05.2016
Piękna cera na wiosnę

O ładną skórę zadbamy przede wszystkim od wewnątrz. Pielęgnacja i nakładane kosmetyki także są istotne, jednak bez prawidłowo skomponowanej diety i odpowiedniej ilości wody nie będą tak skuteczne. Sposób odżywiania, ilość wypijanej kawy czy alkoholu zostawia ślady na skórze. Można pozwolić sonie na wszystko, byle z umiarem. Często kobiety nie zastanawiają się nad tym jaki wpływ na wygląd mają używki czy inne elementy diety. Warto być tego świadomym.

Czego unikać?

Cukier

Zdecydowanie pogarsza stan skóry, nadmiar cukru wpływa także na szybsze starzenie się skóry. Najlepiej zrezygnować ze słodzenia, kolorowych gazowanych napojów, słodyczy i czekolady. Można pozwalać sobie na nie sporadycznie 1-2 razy w tygodniu. Dzięki odstawieniu szybko zobaczysz poprawę kondycji skóry.

Żywność przetworzona

Zawiera bardzo dużą ilość soli, barwników, konserwantów i wielu innych szkodliwych substancji. Jedzone każdego dnia wpływają na pogorszenie stanu skóry, ale też zdrowia. Staraj się gotować proste, domowe posiłki, dzięki temu będziesz czuć się znacznie lepiej.

Tłuszcze trans

Tłuszcze utwardzone, nie dostarczają organizmowi składników odżywczych, jedynie wiele pustych kalorii. Staraj się unikać smażenia, jedzenie dużej ilości serów. Postaw na zdrowe tłuszcze- awokado, oliwa z oliwek czy olej z awokado. Oleje spożywaj na zimno, bez obróbki termicznej nie są szkodliwe dla organizmu.

Alkohol i inne używki

Kawa, czarna herbata, alkohol zakwaszają organizm. Kawa i herbata dodatkowo utrudnia wchłanianie żelaza. Możesz wypijać jedną kawę dziennie, herbatę zastąp ziołowymi.

Sprzymierzeńcy zdrowej skóry

Warzywa i owoce

Jedz kilka porcji dziennie.Dodawaj je do posiłków i jedz jako przekąskę. Mają działanie zasadotwórcze, zawierają sporo wody, które nawadnia organizm. Są lekko strawne, pełne witamin i minerałów, które zapewnią piękną skórę.

Zielone liście

Sałata, szpinak, jarmuż, roszponka to tylko niektóre z cennych zielonych roślin. Zawierają dużą ilość chlorofilu, który odżywa i oczyszcza skórę. Dodawanie surowych liści do posiłków bardzo podnosi ich wartość.

Kiełki

To skarbnika witamin i większości pierwiastków. Kiełkowanie w domu jest bardzo proste. Co kilka dni warto zmieniać nasiona, żeby dostarczać sobie inne składniki mineralne. Można kiełkować słonecznik, kaszę gryczaną czy jaglaną, lucernę, kiełki brokuła. Możliwości jest bardzo wiele.

Woda

To najważniejszy element. Wypijanie 2 litrów wody każdego dnia znacznie poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Pozwala to na usuwanie gromadzących się toksyn i zmniejsza zakwaszenie. Zawsze miej przy sobie butelkę z wodą.   Daria Występek  

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Art

Wzmacniaj organizm każdego dnia

24.05.2016
Wzmacniaj organizm każdego dnia

Budowanie odporności to proces, który wymaga czasu. Składa się z wielu elementów, które sprawiają że będziemy cieszyć się wyraźnie lepszym zdrowiem. Najważniejsza jest dobrze zbilansowana dieta, odpowiednio długi sen, aktywność fizyczna. Nie ma magicznego lekarstwa i remedium które szybko podratuje zdrowie.

Zdrowe odżywianie

Prawidłowo zbilansowana dieta to najważniejszy czynnik zachowania dobrej odporności i zdrowia. Odżywianie powinno opierać się na jak niemniej przetworzonych produktach spożywczych. Owoce, warzywa, pełna ziarna, niewielka ilość tłuszczu i cukru to najważniejsze czynnik zdrowego odżywiania. Warto korzystać w produktów spożywczych, które zawierają najwięcej składników odżywczych, czyli superfoods. Nie muszą być do drogie i trudno dostępne, egzotyczne produkty. Jest ich sporo w naszej szerokości geograficznej. Dzika róża ma najwyższe stężenie witaminy C, sporo mają jej także kiszonki i natka pietruszki. Zwłaszcza w okresie obniżonej odporności warto po nie sięgać. Bardzo ważnym czynnikiem jest różnorodność produktów. Dzięki temu dostarczamy organizmowi wielu składników odżywczych. Mono diety to najgorsze rozwiązanie, nawet najzdrowsze produkty nie dostarczą wszystkich składników potrzebnych to prawidłowego funkcjonowania.

Suplementacja

Większość suplementów można zastąpić odpowiednią dietą, jednak w niektórych przypadkach nie jesteśmy w stanie dostarczyć sobie odpowiedniej dawki witamin. Witamina C powinna być dostarczana w pożywienia, ale już witamina D w naszej szerokości geograficznej musi być suplementowana. Zapewnia ona ochronę przed wieloma chorobami, także przed nowotworem. Żeby jej przyswajalność była odpowiednia należy łączyć ją z witaminą K2. To jedyne konieczne suplementy, które powinno się przyjmować przez cały rok. Inne kuracje witaminowe można przeprowadzać okresowo. Nie zaleca się przyjmowanie multiwitamin, które jak potwierdzają badania nie są skuteczne. Dawki witamin są w nich zbyt małe, co sprawia że nie spełniają swojej roli.

Odpowiednie ilość snu

Wysypianie się ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia. Kiedy śpimy w organizmie zachodzi wiele ważnych procesów sprzyjających regeneracji. Optymalna ilość snu wpływa także na gospodarkę hormonalną oraz odporność. Odpowiedni czas snu jest indywidualną kwestią. Należy spać tyle, aby w ciągu dnia mieć energię i czuć się wypoczętym, 7-9 godzin zazwyczaj sprawdza się najlepiej.

Codzienna dawka ruchu

Nawet jeśli pogoda nie dopisuje nie należy spędzać całego dnia w zamkniętych pomieszczeniach. Nie sprzyja to zdrowiu. Minimalna aktywność na świeżym powietrzu w ciągu dnia powinna wynosić 30 minut. Pomoże to dotlenić organizm i sprawi, że błony śluzowe nosa i gardła będą mniej podatne na infekcje.   Daria Występek

Dodaj komentarz




Komentarzy: 0

Copyright ©2017 RankingLekarzy.pl

Zapytaj lekarzaStrefa lekarza Zaloguj się