Art

Jakie są przyczyny zaburzeń seksualnych u mężczyzn?

16.07.2017
Jakie są przyczyny zaburzeń seksualnych u mężczyzn?

Zaburzenia seksualne dotyczą nie tylko starszych mężczyzn, ale również tych młodszych. Dysfunkcje związane ze stosunkiem płciowym zakłócają zbliżenie. Nie dają pełnej satysfakcji seksualnej, co może doprowadzić do złego stanu emocjonalnego. Jednak nie należy się tym zamartwiać, bo w większości przypadków zaburzenia są w pełni wyleczalne.

Zaburzenia seksualne u mężczyzn mają podłoże zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Często wynikają ze zbyt niskiego popędu płciowego. Może też dojść do problemów z osiągnięciem erekcji, ale także później z jej utrzymaniem. W tym wypadku możemy mówić o impotencji. Czasami zdarza się też, że gdy dochodzi do wytrysku, to następuje on przedwcześnie lub zbyt późno. Takie przypadłości zdarzają się u wielu mężczyzn, jednak nie zgłaszają się oni w tej sprawie po poradę do specjalisty. To błąd, gdyż wczesna diagnoza rokuje wyleczenie, a zaniedbania w tym względzie tylko pogłębiają dysfunkcje.

Zaburzenia seksualne mogą być wynikiem różnych chorób. Do dysfunkcji prowadzą np. niedobory testosteronu. Wynika to z zaburzonej równowagi hormonalnej. Niskie libido, czy problemy z erekcją są też następstwem dolegliwości sercowych, nadciśnienia tętniczego oraz chorób neurologicznych, a także metabolicznych. Mężczyźni, którzy nadużywają alkoholu i przyjmują narkotyki również mogą uskarżać się na zaburzenia seksualne.  

Bardzo ważną kwestią w aktywności seksualnej odgrywa też dobry stan psychiczny. Dysfunkcje mogą objawiać się u osób ze stanami lekowymi, depresją, a także w wyniku przyjmowania antydepresantów. Także sytuacje stresowe mogą odbijać się na spadku libido, czy też problemami z erekcją. Często wynikają one z kłopotów i konfliktów w środowisku domowym, rodzinnym i zawodowym.
Mężczyźni są też szczególnie wrażliwi na punkcie swojej seksualności. Każde niepowodzenie na tym gruncie może powodować u nich coraz większe załamanie psychiczne i brak wiary w siebie.     

Wielu mężczyzn obawia się przyznać do swoich problemów uważając je za wstydliwe. Jednak pomoc specjalisty w wielu przypadkach może być konieczna. W leczeniu zaburzeń seksualnych stosuje się zarówno terapię farmakologiczną jak i psychoterapię.

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

Jak alergikowi zapewnić komfort w domu?

20.07.2017
Jak alergikowi zapewnić komfort w domu?

Alergia potrafi skutecznie uprzykrzyć życie podatnej na nią osobie. Pojawiają się zmiany na skórze, bóle głowy, złe samopoczucie oraz problemy z oddychaniem. Dlatego ważne jest, żeby we własnym domu alergik miał możliwie jak najbardziej komfortowe warunki. Jak o to  zadbać?

Bardzo wiele różnego rodzaju alergenów potrafi zagnieździć się w dywanach. Najlepszym zatem rozwiązaniem będzie pozbycie się ich z mieszkania. Tak samo można postąpić z wykładzinami. Jednak jeśli ktoś chce posiadać w domu dywan, to niech on będzie z tworzywa sztucznego, co utrudni osadzanie się na nim roztoczy oraz kurzu. Dobrym rozwiązaniem są podłogi, na których znajduje się terakota oraz parkiet. Łatwo je umyć i usunąć wszelkie alergeny. Mogą też być wykonane z korka lub linoleum.

Roztocza, a także grzyb i pleśń łatwo rozwijają się w zawilgoconym mieszkaniu. Dlatego ważne jest, aby pamiętać o wietrzeniu wszystkich pomieszczeń, w których będzie przebywał alergik. Należy jednak zwracać uwagę na to, żeby powstrzymać się od tego we wczesnych godzinach rannych i wieczornych, gdy przy słonecznej pogodzie pyłki roślin swobodnie wędrują unosząc się w powietrzu.      

Warto, żeby osoba cierpiąca na alergię spała na specjalnie dla niej kupionym materacu, który można prać w temperaturze powyżej 60 stopni C. Dotyczy to też pościeli i prześcieradła. Należy je zmieniać jak najczęściej.

Meble powinny być wykonane z drewna lub też mogą być laminowane. Dobrze jeśli półki są zamknięte np. drzwiczkami ze szkła. Przy otwartych, kurz będzie miał lepszy dostęp do znajdujących się tam książek lub innych przedmiotów. Wszelkie narzuty na meble powinny być wykonane z bawełny. Na oknach jeśli już zdecydujemy się na zasłony, to dobrze gdy  będzie można dość często je zmieniać i prać.

Wszystkie pomieszczenia w mieszkaniu muszą być przystosowane dla alergika. Tak jest w przypadku ścian, które należy pomalować specjalną farbą. Powinna być na niej informacja, że jest dla alergików. Najczęściej widnieje na niej litera E. 

W mieszkaniu alergika nie powinno być różnego rodzaju bibelotów, dekoracji, czy też pluszowych zabawek i innych przedmiotów leżących luzem. Najlepiej jeśli znajdują się w zamkniętych skrzynkach lub na półkach za przeszklonymi drzwiami.

Rośliny trzymane w doniczkach powinny mieć takie liście, które łatwo umyć.   

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 0

Art

5 ćwiczeń na ból kręgosłupa

21.07.2017
5 ćwiczeń na ból kręgosłupa

Powinniśmy zacząć ćwiczyć zanim zacznie nam cokolwiek dokuczać. Taka profilaktyka pozwoli dłużej pozostawać w dobrym zdrowiu i formie. Ćwiczenia będą nie tylko zapobiegać pojawieniu się bólu, ale także wzmocnią mięśnie. Tak jest np. jeśli chodzi o kręgosłup. Kiedy boli, to trudno jest nam wykonywać najprostsze czynności. Warto więc znaleźć czas na ćwiczenia, aby tego uniknąć.

1. Żółw na plecach.

Należy położyć się na macie na plecach. Uginamy nogi unosząc je i obejmując rękami pod kolanami. Po przyciągnięciu ich do klatki piersiowej, staramy się aby pośladki oderwały się od podłogi. Oddychaj swobodnie. Wytrzymaj w tej pozycji 15 sekund, a następnie połóż nogi na podłożu. Ćwiczenie to należy powtórzyć od 15 do 30 razy.

2. Koci grzbiet.

To ćwiczenie można stosować po treningach jogi, ale również zajęciach na siłowni. Klękamy na podłożu. Nogi są ugięte w kolanach pod kątem 90 st. Dłonie opieramy na podłożu na szerokości ramion przy wyprostowanych rękach. Głowa jest w linii prostej z kręgosłupem. Teraz wraz z wdechem należy wypchnąć kręgosłup ku górze, by wygiąć go w łuk. Głowę należy w tym samym momencie opuścić w dół pomiędzy ramionami. Należy tak wytrzymać 5 sekund. Potem unosimy głowę w górę, a kręgosłup obniżamy w dół, kierując brzuch ku podłożu. Po 5 sekundach wracamy do pozycji wyjściowej. Robimy od 10 do 20 powtórzeń.

3. Brzuszki.

Leżymy na plecach. Nogi są ugięte w kolanach, a stopy znajdują się na podłożu. Ręce zakładamy za głowę na karku. Następnie unosimy tułów i wraz z wydechem napinamy mięsnie brzucha. Nie należy pracować karkiem, ani rękoma. Unoszenie ma być kilkanaście centymetrów nad podłożem. Następnie wróć do pozycji wyjściowej robiąc wdech. Wykonaj od 15 do 30 powtórzeń.

4. Brzuszki skośne.

Przyjmujemy pozycję jak przy zwykłych brzuszkach. Następnie unosimy prawą nogę oraz tułów, starając się, aby kolanem dotknąć lewego łokcia. Następnie wracamy do pozycji  wyjściowej i teraz lewym kolanem dotykamy prawego łokcia, czyli wykonujemy ćwiczenia naprzemiennie. Robimy od 10 do 20 powtórzeń na każdą stronę.

5. Zwodzony most.

Leżymy na plecach. Jedna noga znajduje się wyprostowana na podłożu, a drugą zgiętą w kolanie pod kątem 90 stopni należy unieść ku górze. Następnie prostujemy ją. Możemy pomóc sobie rękoma trzymając je pod kolanem. Wytrzymujemy tak 5 sekund i wracamy do wcześniejszej pozycji. Teraz zmieniamy nogę. Należy wykonać od 15 do 30 powtórzeń na każda nogę.   

 

Jarosław Cieśla

 

Dodaj komentarz


Komentarzy: 1

Lena

20.11.2017

Bardzo przydatny artykuł. Też mam problemy z kręgosłupem, ale trafiłam na bardzo dobrą przychodnię Prima Med. Od razu zrobiłam tam rentgen kręgosłupa. Lekarz zdiagnozował dzięki temu przyczynę bólu więc wiem jak mam się leczyć i jak ćwiczyć.

Strefa lekarza Zaloguj się Zarejestruj się